Testowane samochody to przedstawiciele trzech klas pojazdów. Audi Q2 Ford Edge oraz SsangYong Tivoli to reprezentanci modnej grupy SUV-ów, Suzuki Ignis to typowy maluch, natomiast Hyundai Ioniq jest kompaktowym, hybrydowym sedanem.
Trzy z tych modeli uzyskały maksymalną notę pięciu gwiazdek – Audi Q2, Ford Edge i Hyundai Ioniq. Tyle samo gwaiazdek przyznano również Suzuki Ignis, ale w tym przypadku dotyczy to tylko egzemplarza wyposażonego w pakiet bezpieczeństwa. Bez tych elementów (brak funkcji awaryjnego hamowania przed przeszkodą oraz utrzymania pasa ruchu) ochrona została oceniona na trzy gwiazdki.
SsangYong Tivoli wyposażony w komplet elementów odpowiadających za bezpieczeństwo oceniony został na cztery gwiazdki, natomiast bez tego wyposażenia (brak awaryjnego hamowania) na trzy.
Ochronę dorosłych osób w samochodzie oceniono na 91 proc., a dzieci na 80 proc.
Wyniki poszczególnych zderzeń wystarczyły żeby Hyundai Ionq uzyskał łączną notę pięciu gwiazdek
Ford Edge poddany testowi to wersja 2.0 diesel, a masa auta wynosiła 1970 kg
W razie bocznych zderzeń pasażerowie są dobrze chronieni
Ford Edge zapewnia dorosłym ochronę na poziomie 85 proc., a dzieciom 76 proc.
SsangYong Tivoli z pakietwem bezpieczeństwa uzyskał cztery gwiazdki i zapewnia dorosłym ochronę na poziomie 82 proc., a dzieciom 62 proc.
SsangYong Tivoli oceniony na trzy gwiazdki (bez niektórych elementów wyposażenia odpowiadających za bezpieczeństwo) zapewnia 74-proc. ochronę dorosłych i 62-proc. dla dzieci
W przypadku Audi Q2 piesi mogą liczyc na 70-proc. ochronę
Pięć gwizdek uzyskane w teście to zasługa ochrony dorosłych na poziomie 93 proc. o dzieci na poziomie 86 proc.
Zbadane Audi Q2 miało masę 1380 kg