Testowane samochody to przedstawiciele trzech klas pojazdów. Audi Q2 Ford Edge oraz SsangYong Tivoli to reprezentanci modnej grupy SUV-ów, Suzuki Ignis to typowy maluch, natomiast Hyundai Ioniq jest kompaktowym, hybrydowym sedanem.
Trzy z tych modeli uzyskały maksymalną notę pięciu gwiazdek – Audi Q2, Ford Edge i Hyundai Ioniq. Tyle samo gwaiazdek przyznano również Suzuki Ignis, ale w tym przypadku dotyczy to tylko egzemplarza wyposażonego w pakiet bezpieczeństwa. Bez tych elementów (brak funkcji awaryjnego hamowania przed przeszkodą oraz utrzymania pasa ruchu) ochrona została oceniona na trzy gwiazdki.
SsangYong Tivoli wyposażony w komplet elementów odpowiadających za bezpieczeństwo oceniony został na cztery gwiazdki, natomiast bez tego wyposażenia (brak awaryjnego hamowania) na trzy.
Galeria zdjęć
Hyundai Ioniq został dobrze oceniony pod względem ochrony podczas bocznych zderzeń
Pod względem elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo Ioniq został oszacowany na 82 proc.
Ochronę dorosłych osób w samochodzie oceniono na 91 proc., a dzieci na 80 proc.
Wyniki poszczególnych zderzeń wystarczyły żeby Hyundai Ionq uzyskał łączną notę pięciu gwiazdek
Ford Edge poddany testowi to wersja 2.0 diesel, a masa auta wynosiła 1970 kg
W razie bocznych zderzeń pasażerowie są dobrze chronieni
Ford Edge zapewnia dorosłym ochronę na poziomie 85 proc., a dzieciom 76 proc.
SsangYong Tivoli z pakietwem bezpieczeństwa uzyskał cztery gwiazdki i zapewnia dorosłym ochronę na poziomie 82 proc., a dzieciom 62 proc.
SsangYong Tivoli oceniony na trzy gwiazdki (bez niektórych elementów wyposażenia odpowiadających za bezpieczeństwo) zapewnia 74-proc. ochronę dorosłych i 62-proc. dla dzieci
W przypadku Audi Q2 piesi mogą liczyc na 70-proc. ochronę
Pięć gwizdek uzyskane w teście to zasługa ochrony dorosłych na poziomie 93 proc. o dzieci na poziomie 86 proc.
Zbadane Audi Q2 miało masę 1380 kg
W teście wzięło udział Suzuki Ignis z benzynowym silnikiem 1.2 i z przednim napędem
W przypadku 5-gwiadkowego wyniku ochrona dorosłych to 87 proc, dzieci 79 proc., a pieszych 77 proc.
Test oceniony na trzy gwiazdki dotyczy auta bez pakietu bezpieczeństwa. Wówczas ochrona dorosłych i dzieci wynosi 79 proc. , a pieszych 67 proc. Elementy bezpieczeństwa oceniono na 25 proc.