Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Ford Edge

Ford Edge

Ford Edge

Ford Edge jest osobowym samochodem typu SUV produkowanym przez koncern Forda. Jego I generacja zadebiutowała w 2006 roku, jednak model nie był przeznaczony na europejski rynek.

Edge był bliźniaczym i zarazem mniej luksusowym, modelem Lincolna MKX. Według założeń szefostwa Forda, miał on zapełnić lukę pomiędzy większym Explorerem, a mniejszym Freestarem. Z zewnątrz bardzo rzuca się w oczy duży, chromowany grill, który jest typowy dla stylistyki amerykańskich modeli Forda. Wnętrze było eleganckie i schludne, a pasażerowie nie mogli narzekać na brak miejsca na nogi czy nad głową.

Pod maską znalazły się dwie widlaste „szóstki” o pojemności 3,5 i 3,7 litra i mocy odpowiednio 269 i 309 KM. Moment obrotowy był przenoszony na przednie lub wszystkie koła za pośrednictwem automatu o 6 przełożeniach. W 2010 roku auto przeszło facelifting, który nadał mu atrakcyjniejszego wyglądu. Modernizacji uległ grill, zderzak oraz reflektory.

W 2014 roku zaprezentowano II generację Edge'a, a jego produkcja rozpoczęła się w następnym roku a na europejski rynek miała trafić dopiero w 2016 roku. Ta generacja stała się tzw. „modelem światowym” co oznacza że będzie oferowana w niemalże niezmienionej formie na całym świecie. Auto dzieli płytę podłogową z 4. generacją Forda Mondeo i jest większym bratem modelu Kuga. Wnętrze jest bardzo przestronne a ku zaskoczeniu, bagażnik oferuje aż 602 litry pojemności. Za dużymi wymiarami idzie także spora masa – Edge waży blisko 2 tony.

W Europie auto jest dostępne jedynie z silnikiem diesla TDCi o pojemności 2 litrów. Słabszy ma 180 KM i współpracuje ze skrzynią ręczną o 6 przełożeniach, a mocniejszy, 210-konny wariant przekazuje moc na koła za pomocą automatycznej przekładni PowerShift. Obie wersje mają standardowo napęd na obie osie. Stanach Zjednoczonych, gama jednostek napędowych jet większa i obejmuje silniki o większych pojemnościach.

Jego konkurentem jest m.in. Volvo XC60 oraz BMW X5.

Ford Edge - generacje

Ford Edge I (2006&nbsp-&nbsp2014)

Ford Edge I (2006 - 2014)

Ford Edge II (2014&nbsp-&nbsp)

Ford Edge II (2014 - )

Ford Edge - powiązane artykuły

Ford oszczędza – jak zyskać miliony dolarów na rezygnacji z dwóch czujników

Ford oszczędza – jak zyskać miliony dolarów na rezygnacji z dwóch czujników

Nie bez powodu koncerny motoryzacyjne badają zachowania klientów i inwestują w łączność z internetem, by gromadzić dane. Tyle wystarczyło, by zrezygnować z dwóch elementów w tylnych drzwiach i oszczędzić w skali roku miliony dolarów.

Rozsiądź się wygodnie - samochody z najlepszymi siedzeniami na rynku

Rozsiądź się wygodnie - samochody z najlepszymi siedzeniami na rynku

Na wygodę foteli można narzekać nie tylko w starszych autach. Także w nowych prosto z salonu można trafić na fotele co najmniej wątpliwej jakości. Amerykanie sprawdzili, którym markom wiedzie się najlepiej pod względem jakości i komfortu foteli.

Ford Edge Vignale – cisza w cenie – TEST

Ford Edge Vignale – cisza w cenie – TEST

Ponad dwie tony, dwie turbosprężarki i dwa litry. A to wszystko za ponad 220 tys. złotych. Sprawdzamy najbardziej luksusową wersję Forda Edge. Oto Edge Vignale, prosto z Ameryki.

Nowy Ford Edge – co potrafi nam zaoferować nowoczesne auto?

Nowy Ford Edge – co potrafi nam zaoferować nowoczesne auto?

W dzisiejszych czasach od samochodów oczekujemy znacznie więcej, ponieważ spędzamy w nich bardzo dużo czasu. Nowoczesne auto ma nie tylko ładnie wyglądać, dobrze jeździć czy posiadać funkcjonalne i wygodne wnętrze. Powinno również stanowić mobilne centrum łączności i rozrywki, a także pomagać kierowcy w prowadzeniu. Sprawdzamy to na przykładzie Forda Edge.

Ford Edge Vignale – SUV na każdą okazję

Ford Edge Vignale – SUV na każdą okazję

Ford Edge Vignale – SUV na każdą okazję

Ford Edge Vignale – SUV na każdą okazję

Czy jeden samochód może z powodzeniem pełnić wiele różnych funkcji? Być praktyczny, rodzinny i elegancki zarazem? Sprawdzamy to na przykładzie nowego SUV-a na rynku - zmodernizowanego Forda Edge w topowej wersji Vignale.

Ford Edge po liftingu – druga młodość

Ford Edge po liftingu – druga młodość

Flagowy SUV Forda w Europie został poddany modernizacji. Czy przeprowadzone modyfikacje pozwolą mu mocniej zaistnieć w segmencie dużych SUV-ów?

Ford Edge po liftingu – debiut wersji ST

Ford Edge po liftingu – debiut wersji ST

Ford Edge doczekał się liftingu. Na salonie samochodowym w Detroit zobaczymy pierwszego SUV-a od Ford Performance. Przy okazji modernizacji poddano całą gamę modelu Edge. Duży, rodzinny SUV Forda pokaże swoją drugą twarz, i nie chodzi tu tylko o zmodyfikowany przód samochodu. To dobra wiadomość dla osób lubiących mieć zapas mocy pod prawą stopą

Genewa 2018: Ford Mustang Bullit skradł show

Genewa 2018: Ford Mustang Bullit skradł show

Stoisko Forda zawsze obfituje w samochody historyczne. W tym roku w Genewie pojawił się Ford Mustang Bullit z 1968 roku.

Ford Edge Vignale – w oparach klasy premium | TEST

Ford Edge Vignale – w oparach klasy premium | TEST

Edge Vignale to obecnie jeden z najdroższych modeli w ofercie Forda na europejskim rynku. Ale czy wysoka cena to wystarczający argument, by zaliczać go do grona rywali dla takich modeli jak Audi Q5, BMW X3 czy Jaguar F-Pace?

Ford Edge 2.0 TDCi Sport - swój czy obcy?

Ford Edge 2.0 TDCi Sport - swój czy obcy?

Największy dostępny w Europie SUV Forda ma co prawda 210-konnego diesla i usztywnione zawieszenie, ale poza tym zwraca się do swojego kierowcy z amerykańskim akcentem.

Ford Edge - z amerykańskim rozmachem

Ford Edge - z amerykańskim rozmachem

W ofercie Forda pojawił się model Edge. Sprawdzamy czy warto było tak długo czekać na dużego SUV-a marki.

Euro NCAP – kolejne auta rozbite

Euro NCAP – kolejne auta rozbite

Euro NCAP sprawdził bezpieczeństwo pięciu samochodów. Tym razem testowi zostały poddane: Audi Q2, Ford Edge, Hyundai Ioniq, Suzuki Ignis oraz SsangYong Tivoli.

Ford Edge - SUV w rozmiarze XXL

Ford Edge - SUV w rozmiarze XXL

Forda Edge’a znamy od kilku lat. Pierwszym rynkiem, na którym się pojawił, były Stany Zjednoczone.

Ford Edge - SUV w rozmiarze XXL

Ford Edge - SUV w rozmiarze XXL

Duże SUV-y pomimo wysokiej ceny cieszą się na polskim rynku sporym powodzeniem. Razem z naszymi Czytelnikami sprawdzamy, czy Ford Edge ma szanse w starciu z konkurencją

Ford Edge 2.0 TDCi AWD - z amerykańskim rozmachem

Ford Edge 2.0 TDCi AWD - z amerykańskim rozmachem

Za oceanem Edge jest znany od kilku lat, teraz trafił na europejskie rynki. Testujemy wersję ze słabszym dieslem i manualną skrzynią, sprawdzamy też, jakimi cechami nowy SUV Forda chce zagrozić konkurentom.

Ford Edge - przestronne wnętrze i najwyższy komfort podróżowania

Ford Edge - przestronne wnętrze i najwyższy komfort podróżowania

Ford wchodzi do segmentu dużych SUV-ów. Czy zdoła się przebić ze swoją ofertą przez silną europejską i azjatycką konkurencję?.

Redakcja poleca
Ford Edge - nowy SUV Forda na podbój rynku (pierwsza jazda)

Ford Edge - nowy SUV Forda na podbój rynku (pierwsza jazda)

Ford Edge. Mówi wam to coś? Pewnie niewiele. To duży SUV, rodem z USA, do tej pory nieobecny w Polsce. Teraz druga generacja wchodzi po cichu do naszych salonów, żeby odebrać klientów Volkswagenowi, Volvo, a może nawet Audi i BMW. Czym może przekonać klientów?

Ford Edge: SUV z amerykańskim rodowodem

Ford Edge: SUV z amerykańskim rodowodem

Tak dużego SUV-a Forda po naszej stronie Atlantyku dawno już nie było. Edge ma amerykański rodowód, mnóstwo patentów podwyższających komfort jazdy i – ciekawostka – same diesle pod maską! Jego rywale to Kia Sorento i Hyundai Santa Fe. Na rynku po jawi się dopiero... jesienią 2015 r.!

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech