Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Suzuki Ignis

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis był jednym z pierwszych miejskich crossoverów japońskiej marki. W zestawieniu tym nie można brać pod uwagę Samuraia, bowiem dzielnie walczy o miano terenówki nie do zdarcia. W przypadku Ignisa sprawa ma się nieco inaczej. Podniesione zawieszenie oraz poszerzone w dolnej części błotniki stanowią tylko pewnego rodzaju make-up, który ulega natychmiastowemu zmyciu, gdy wjedziemy w teren. Mimo iż za dopłatą dostępny jest napęd na 4 koła, to bardziej przyda się on mieszkańcom terenów górskich czy wiejskich, niż poszukiwaczom wrażeń terenowej jazdy.

Początkowo Ignis występował w wersji 3- oraz 5-drzwiowej. Co ciekawe, auto występowało na rodzimym rynku jako…Swift. Co zbudowania Ignisa posłużyła płyta podłogowa z modelu Wagon R+. Do napędu posłużyły silniki o pojemności 1.3 litra – benzynowy dysponował mocą 83 lub 99 KM, natomiast wysokoprężny – 69 KM. Dodatkowo, dla miłośników sportowej jazdy powstała także odmiana Sport – zmodyfikowane zawieszenie, klimatyczne dodatki zewnętrze, niska masa (ok. 1000 kg) oraz 110-konny silnik 1.5 czyniły z Ignisa niepozornego łobuza. W zależności do wersji i rynku, auto miało napęd na przednie lub wszystkie koła za pośrednictwem 4-biegowego „automatu” lub 5-stopniowej przekładni manualnej.

W 2003 roku zaprezentowano II generację pojazdu, mimo iż pierwsza pozostawała w produkcji jeszcze kolejne 3 lata. Nowy Ignis przeszedł porządny lifting, dzięki czemu zyskał na zgrabności i urodzie, a wnętrze zyskało świeżości. Pod względem mechanicznym obie odmiany niewiele się różniły. Postanowiono przy okazji wprowadzenia nowej generacji, zrezygnować z odmiany 3-drzwiowej. Bliźniaczym modelem była III generacja Subaru Justy.

Pod maską znalazły się benzyniaki 1.3 (94 KM) oraz 1.5 (99, 109 KM), a także turbodiesel 1.3 DDIS (70 KM). Wybór rodzaju napędu oraz przekładni nie uległ zmianie w porównaniu z poprzednią odmianą. W 2008 roku zakończono produkcję Suzuki Ignisa, a jego następcą został większy SX4.

Suzuki Ignis - generacje

Ikona samochodu

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis I (2000&nbsp-&nbsp2006)

Suzuki Ignis I (2000 - 2006)

Suzuki Ignis II (2003&nbsp-&nbsp2008)

Suzuki Ignis II (2003 - 2008)

Suzuki Ignis - powiązane artykuły

Mały, ale dużo może – test Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 4x4

Mały, ale dużo może – test Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 4x4

Ignis 4x4 intryguje wyglądem. Auto wzorowo oddaje ideę crossovera – jest skrzyżowaniem samochodu miejskiego i SUV-a. Dość prosty i lekki model ma naprawdę nieduże gabaryty, to najmniejszy na rynku pojazd z napędem wszystkich kół. Tylko czy małe gabaryty są tu zaletą? Kto może być zadowolony z zakupu Ignisa?
Suzuki Ignis 4WD - to wbrew pozorom terenówka

Suzuki Ignis 4WD - to wbrew pozorom terenówka

Miejskie auta to segment, który powoli odchodzi w zapomnienie. Na szczęście są firmy, które cały czas mają w swojej ofercie małe miejskie auta. Jednym z nich jest Suzuki i model Ignis. Małe miejskie auto, które jest dostępne również w wersji z napędem 4x4. Ciekawi czym nas zaskoczyło Suzuki Ignis?
Nowe auta z napędem 4x4 do 100 tys. zł - TOP 10

Nowe auta z napędem 4x4 do 100 tys. zł - TOP 10

Zimą miłośnicy napędu 4x4 zacierają ręce. Kopny śnieg i śliskie nawierzchnie pozwalają czerpać frajdę i satysfakcję z napędu obu osi. W takich warunkach nie liczy się bowiem wysoka moc auta, a jego dobra trakcja. O nią będzie jednak trudno właścicielom luksusowych limuzyn z tylnym napędem i przerażonym kierowcom przednionapędowych kompaktów. Im auto mniejsze i lżejsze, tym sprawniej przemieszcza się w zimowych warunkach. A jeszcze jak ma napęd na wszystkie koła, to strome zaśnieżone i oblodzone podjazdy nie są dla niego żadnym wyzwaniem.
Suzuki Ignis – macho w skali mikro

Suzuki Ignis – macho w skali mikro

Najmniejszy ze wszystkich dostępnych u nas SUV-ów – Suzuki Ignis – może mieć automatyczną skrzynię biegów. W naszym teście wersja z wolnossącym silnikiem 1.2, napędem na przednie koła i bezstopniową przekładnią CVT. Czy to idealny zestaw do poruszania się po miejskiej dżungli?
Mały garaż to duży problem. Auta do ciasnych miejsc i stanowisk

Mały garaż to duży problem. Auta do ciasnych miejsc i stanowisk

Współczesne auta rosną. Zwykle im nowsze, tym większe, co oznacza, że nie każde będzie łatwo zmieścić w miejscu postojowym czy starszym garażu. ADAC sprawdził, które nowe, jak i używane samochody najłatwiej zmieścić na ciasnych parkingach.
Suzuki Ignis może spłonąć - akcja naprawcza

Suzuki Ignis może spłonąć - akcja naprawcza

Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Suzuki Ignis, wyprodukowanych w Japonii, połączenie króćca przewodu odpowietrzającego z gniazdem montażowym w zbiorniku paliwa może ulec rozszczelnieniu, prowadząc do wycieku paliwa, co może skutkować pożarem.
Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT – crossover do miasta

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT – crossover do miasta

Suzuki Ignis ma na pokrywie bagażnika plakietkę „Hybrid”. Nie jest to jednak pełna hybryda, silnik wspomaga generator elektryczny o mocy 3 KM i momencie 50 Nm. Sprawdzamy, jak to działa.
Suzuki Ignis po liftingu– teraz także w wersji hybrydowej

Suzuki Ignis po liftingu– teraz także w wersji hybrydowej

Suzuki zaprezentowało odświeżoną wersję Ignisa. Pojawiły się nowe kolory nadwozia i dodatkowe wyposażenie, a pod maskę trafił oszczędniejszy silnik z układem mild hybrid. Poniżej wszystkie szczegóły
Suzuki Ignis 1.2 DualJet – sprytny maluch | TEST

Suzuki Ignis 1.2 DualJet – sprytny maluch | TEST

Jest mały, ale pojemny, przy tym całkiem dynamiczny i zwraca na siebie uwagę niepospolitą stylistyką. Ignis to niebanalny miejski crossover dla osób, które lubią się wyróżniać.
Suzuki Ignis - miejska terenówka

Suzuki Ignis - miejska terenówka

Stanowi unikatowe połączenie małego auta i... SUV-a. Pod sympatycznym i kolorowym nadwoziem kryją się ponadprzeciętne możliwości jazdy poza asfaltem oraz funkcjonalna kabina. Suzuki Ignis sprawdzi się zarówno w mieście, jak i w górzystym terenie
Pojedynek przeciwności: Bentley Bentayga kontra Suzuki Ignis

Pojedynek przeciwności: Bentley Bentayga kontra Suzuki Ignis

Obraza majestatu! Bezczelny krasnal Suzuki Ignis ochlapał Jego Wysokość Bentleya Bentaygę! Co wyniknie z tego rażącego faux pas w błocie?
Auto Świat GO! S02 E06

Auto Świat GO! S02 E06

Witamy was w kolejnym odcinku Auto Świat GO!. W tym tygodniu zobaczycie Suzuki Ignisa, Infiniti Q50S, przewieziemy Andrzeja Smolika i zaprezentujemy BMW 2002 Turbo.
Fiat Panda kontra Suzuki Ignis - czy miejskie auta z napędem 4x4 zawstydzą SUV-y?

Fiat Panda kontra Suzuki Ignis - czy miejskie auta z napędem 4x4 zawstydzą SUV-y?

To jeszcze małe auto czy już SUV? Nowy Ignis bada granice między tymi segmentami. Z napędem 4x4 wydaje się w sam raz na zimę. Podobnie jak jego rywalka, czteronapędowa Panda. Co okaże się lepsze?
Suzuki Ignis - oryginał z Japonii | TEST

Suzuki Ignis - oryginał z Japonii | TEST

Prześwit wynoszący 18 cm, opcjonalny napęd 4x4 – czy to kolejny SUV? Można tak powiedzieć, jednak jest on w rozmiarze mini. Na europejskie drogi niedługo wjedzie nowe Suzuki Ignis. Mieliśmy już okazję przedpremierowo nim pojeździć.
Suzuki Ignis - Sprytny maluch

Suzuki Ignis - Sprytny maluch

Suzuki specjalizuje się w produkcji niewielkich samochodów. W Japonii takie auta są bardzo popularne. Czy nowa generacja modelu Ignis ma szansę zdobyć serca również polskich klientów?
Euro NCAP – kolejne auta rozbite

Euro NCAP – kolejne auta rozbite

Euro NCAP sprawdził bezpieczeństwo pięciu samochodów. Tym razem testowi zostały poddane: Audi Q2, Ford Edge, Hyundai Ioniq, Suzuki Ignis oraz SsangYong Tivoli.
Osobówki 4x4 za dychę

Osobówki 4x4 za dychę

Zimą, walcząc ze śliską nawierzchnią, zastanawiamy się, czy nie warto rozejrzeć się za autem z napędem 4x4. Okazuje się, że w każdym przedziale cenowym można znaleźć ciekawe propozycje. A co polecimy za 10 tys. zł?
Nowe Suzuki Ignis zadebiutuje w Paryżu

Nowe Suzuki Ignis zadebiutuje w Paryżu

Na paryskim salonie samochodowym największą nowością Suzuki będzie niewielki crossover pod nazwą Ignis. Będzie to europejska premiera nowego modelu.
Samochody idealne na zimę - przegląd osobówek z napędem 4x4

Samochody idealne na zimę - przegląd osobówek z napędem 4x4

Oto 10 propozycji aut z napędem wszystkich kół, różnych klas i marek. Stawialiśmy na popularne osobówki, ale naszą uwagę przyciągnął też niewielki, tani crossover.
Tokio 2015: Suzuki Ignis powraca

Tokio 2015: Suzuki Ignis powraca

Japoński producent podczas salonu motoryzacyjnego w Tokio zaprezentuje wersję produkcyjną konceptu iM-4, który poznaliśmy już w Genewie.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech