Do redakcyjnego testu trafił mały crossover z napędem na przednie koła i wyposażony w bezstopniową skrzynię CVT. Ma bogate wyposażenie oraz kilka ciekawych rozwiązań.

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT – nadwozie

Gdy patrzymy na Ignisa z boku, rzuca się w oczy dysproporcja – przy niewielkiej długości (3700 mm) auto jest wysokie, bo mierzy 1605 mm, ma zwiększony do 18 cm prześwit i masywny tył. Charakteru dodaje pakiet Outdoor (relingi i osłony nadkoli). W środku Ignis oferuje wystarczającą ilość miejsca dla czwórki pasażerów. Przesuwana o 17 cm dzielona kanapa pozwala elastycznie dostosować kabinę i pojemność bagażnika do potrzeb. Wadą jest to, że wersje z przesuwaną kanapą są tylko 4-osobowe. Po maksymalnym przesunięciu kanapy do przodu miejsca na niej wystarczy tylko dla małych dzieci. Kokpit Ignisa jest dobrze zaprojektowany, obsługa instrumentów nie sprawia kłopotów, ale plastiki w kabinie są twarde, a kierownica ma tylko wzdłużną regulację, pionowej – brak. Fotel kierowcy ma regulację wysokości. Przednie fotele są obszerne, wygodne, z dobrym bocznym trzymaniem. Zajmowanie miejsca na kanapie utrudnia nisko położona górna krawędź otworu drzwi.

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT – silnik

Auto waży 925 kg, napędza je 83-konny wolnossący silnik, współpracujący z bezstopniową przekładnią CVT. Silnik sprawnie wkręca się na wysokie obroty, równo pracuje, a bezstopniowa skrzynia reaguje bez zwłoki i nie wyje przy gwałtownym przyspieszaniu. Skrzynia nie ma trybu Sport, żeby dynamicznie przyspieszać, możemy skorzystać z łopatek do zmiany biegów przy kierownicy – mamy wtedy 7 wirtualnych biegów. Ignis z CVT ma dość umiarkowany apetyt na paliwo – średnie spalanie to 5,5-5,6 l/100 km. Przy prędkościach rzędu 120 km/h – ok. 6,5 l/100 km.

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT – prowadzenie

Mały promień skrętu (4,7 m) ułatwia manewry. Wysoka pozycja za kierownicą zapewnia dobrą widoczność. Nierówności są dobrze tłumione, na zakrętach Ignis lekko się wychyla. Powyżej 120 km/h poziom hałasu w kabinie staje się uciążliwy.

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT – koszty

Testowy egzemplarz kosztował w 2020 r. 66 500 zł. Rocznik 2021 (Premium Plus) kosztuje 70 500 zł. To drogo, jeśli potrzebujecie większego auta, to za te pieniądze kupicie np. Dacię Duster.

Plusy: Przesuwana kanapa, prześwit 18 cm, przestronna kabina, bogate wyposażenie seryjne.

Minusy: Brak pionowej regulacji kierownicy, hałas w kabinie pow. 120 km/h, kanapa tylko 2-osobowa.

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT – podsumowanie

Zewnętrzny wygląd Ignisa może sugerować możliwości terenowe. Nie ulegajcie temu wrażeniu. Podwyższone zawieszenie to nie wszystko. Auto testowe nie miało napędu na 4 koła i terenem, w którym czuło się najlepiej, było miasto i dobre drogi. Ignisa prowadzi się łatwo i przyjemnie. Od 120 km/h jest głośny.

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT – dane techniczne

Silnik benzynowy R4/16
Pojemność 1197 ccm
Moc maks. 83 KM
Maks. moment obrotowy 107 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,4 s
Prędkość maks. 155 km/h
Spalanie śr. 5,4 l/100 km
Wymiary (dł./szer./wys.) 3700/1690/1605 mm
Masa własna/ładowność 925/405 kg
Poj. bagażnika 260/1100 l