Auto Świat Wiadomości Aktualności Siedem najtańszych nowych SUV-ów w Polsce. Zmieścisz się w 100 tys. zł?

Siedem najtańszych nowych SUV-ów w Polsce. Zmieścisz się w 100 tys. zł?

Drożyzna zaatakowała także motoryzację. Skoro dobrze wyposażona miejska Toyota Yaris z bazowym silnikiem może kosztować 101 tys. 900 zł, to ile trzeba wydać na fabrycznie nowego SUV-a? Przewertowałem cenniki, znajdując siedem najtańszych modeli w Polsce. Niesamowite, ale w zestawieniu znalazł się nawet jeden kompaktowy SUV.

Hyundai BayonŻródło: Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz
  • Ten ranking to efekt dokładnego sprawdzenia cenników wszystkich nowych SUV-ów oficjalnie dostępnych w Polsce
  • Wszystkie auta w zestawieniu mają w standardzie manualną klimatyzację, sprzęt audio, centralny zamek i elektryczną regulację przednich bocznych szyb
  • Najmniejszy z SUV-ów w Top 7 ma jednocześnie największy silnik
  • Najdroższy z siedmiu najtańszych SUV-ów w Polsce jako jedyny nie oferuje w standardzie elektrycznie regulowanych bocznych lusterek
  • Top 3 składa się wyłącznie z SUV-ów azjatyckich marek

To już nie te czasy, kiedy najtańsza odmiana oznaczała szyby na korbkę i lusterka na wajchę, a jeśli chciałeś mieć klimatyzację w jakiejkolwiek formie, to, sorry, musiałeś dopłacać. Każdy z siedmiu najtańszych nowych SUV-ów w Polsce ma w standardzie sześć poduszek powietrznych, manualną ”klimę”, centralny zamek, sprzęt audio oraz elektryczne sterowanie przynajmniej przednich szyb i tylko jeden jedyny – ręcznie ustawiane lusterka. Który?

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

To zestawienie powstało wyłącznie na podstawie cenników znajdujących się na stronach producentów. Nie brałem pod uwagę cen pojedynczych egzemplarzy, które czekają na placach dealerów i są dostępne od ręki. Dane zebrałem 19 października 2023 r., przy czym zdjęcia najtańszej siódemki mają charakter czysto ilustracyjny – nie przedstawiają bowiem konkretnej wersji, która trafiła do TOP 7.

Co ważne, kryterium doboru aut nie był napęd 4x4. Dziś samochód nie musi mieć tego rozwiązania, żeby uznawać go za SUV-a.

Tylko trzy z siedmiu SUV-ów mają w standardzie aluminiowe obręcze kół – w każdym przypadku 16-calowe. Jedynie dwa modele oferują bez dopłaty tylne czujniki parkowania.

Co ciekawe, czołowa siódemka SUV-ów pochodzi tylko z czterech koncernów. I nie są to wyłącznie modele o długości nieprzekraczającej czterech metrów. W zestawieniu znalazły się bowiem SUV-y z trzech segmentów, w tym jeden kompaktowy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków