Genesis to luksusowa submarka Hyundaia. Samochody pod tą nazwą już od 5 lat są sprzedawane w Korei Południowej oraz w Stanach Zjednoczonych, a od tego roku auto pojawiło się również w Europie (nie w Polsce).

Dwa samochody Genesisa – sedan G80 i SUV GV80 – imponują najwyższymi ocenami bezpieczeństwa wg Euro NCAP. Dzięki airbagom czołowym, bocznym, a także centralnej poduszce powietrznej i kurtynom powietrznym SUV GV80 zdobywa pełną liczbę punktów za ochronę przed uderzeniami bocznymi, a G80 jest tylko o ułamek punktu z tyłu.

Oba samochody uzyskują również bardzo dobre wyniki w dziedzinie ochrony dzieci i zapewniają pełną gamę systemów wspomagających kierowcę, które przede wszystkim pomagają zapobiegać wypadkom. Ochrona pieszych GV80 jest nieco gorsza od ochrony pieszych w G80 z aktywną maską, ale wystarcza, aby zapewnić autu pięć gwiazdek.

Citroen C4 trzeciej generacji zasłużył na mocną czwórkę. Co sprawiło, że nie udało mu się uzyskać maksymalnej liczby gwiazdek? Zadecydowała o tym przede wszystkim niewystarczająca ochrona dorosłych pasażerów i pieszych, a także niedostateczna praca systemów bezpieczeństwa.

Euro NCAP – auto grupy Stellantis na czwórkę

Jako pierwsza oferta nowo utworzonej grupy Stellantis, która uzyskała ocenę Euro NCAP, samochód został przetestowany ze standardowym wyposażeniem dostępnym w wariancie spalinowym C4 oraz elektrycznym e-C4. Wyposażenie obejmuje system zapobiegania zderzeniom AEB dla samochodów i pieszych, ale już bez funkcji rowerzysty, która jest oferowana tylko jako opcjonalny dodatek.

Sekretarz generalny Euro NCAP Michiel van Ratingen powiedział: "Czasy dla przemysłu samochodowego nadal są to trudne, a pandemia i niedobór półprzewodników stanowią duże wyzwanie. Mimo to firmie Genesis udało się wprowadzić na rynek dwa samochody, które oferują doskonałe, wszechstronne i solidne parametry bezpieczeństwa. Citroen C4 zasłużył na przyzwoitą czterogwiazdkową ocenę, ale mamy wrażenie, że przy bardziej starannej inżynierii mogło być znacznie lepiej".