Już od dłuższego czasu grupa Hyundai przymierzała się do wejścia w segment samochodów luksusowych. W 2008 r. zadebiutował Hyundai Genesis, model należący do głównej spółki koncernu. W 2015 r. linia limuzyn została wydzielona z grupy w formie oddzielnej marki o tej samej nazwie. Obecnie jest to już trzecia największa marka pod względem ilości sprzedaży w Korei Południowej.

Genesis rusza na podbój Europy

Marka Genesis swoją ekspansję rozpoczęła od Korei Południowej, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Australii, Rosji i Arabii Saudyjskiej. W ramach dalszego rozwoju jej salony miały być otwarte w państwach Unii Europejskiej i Chinach. W ostatnich latach marka zdobyła silną pozycję w zakresie lokalnym. Już latem tego roku pierwsze salony południowokoreańskiej marki samochodów luksusowych otwarte zostaną w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii.

Genesis G80 i GV80 na początek

Jako pierwsze dla klientów dostępne będą sedan klasy wyższej Genesis G80 oraz duży SUV Genesis GV80. Przyjmowanie zamówień na te auta ruszy już w czerwcu br. Niewiele później do gamy mają dołączyć następne modele - mniejsze G70 i GV70. W tym roku spodziewany jest także dedykowany model na rynki europejskie - G70 Shooting Brake. Genesis zapowiada też szybkie debiuty aut z napędem w pełni elektrycznym.

"W ciągu ostatnich pięciu lat nasi klienci na całym świecie docenili nasze zaangażowanie w wyjątkowe wzornictwo, jakość produktów oraz autentyczne i świadome doświadczenie marki przez cały okres posiadania” - powiedział Jaehoon (Jay) Chang, globalny szef marki Genesis. "Uważamy, że teraz jest właściwy czas na kolejny rozdział w historii naszej marki. Cieszymy się, że możemy wprowadzić tożsamość naszej marki i odrębną gamę luksusowych pojazdów do Europy”.

Genesis stawia na doświadczonych ludzi

W gronie projektantów samochodów marki Genesis jest Peter Schreyer, uznawany za jednego z najbardziej wpływowych designerów na świecie. Z grupą Hyundai związany jest od 2006 r., kiedy to został szefem designu marki KIA. Dyrektorem zarządzającym Genesis w Europie będzie natomiast Dominique Boesch, wcześniej szef sprzedaży Audi w Korei Południowej, Chinach, Japonii, a w ostatnich latach także na Starym Kontynencie. Z kolei za sprzedaż w tej części świata odpowiadać będzie Enrique Lorenzana, wcześniej pracujący na podobnym stanowisku dla Astona Martina i Maserati.

“Naszą misją jest oferowanie o wiele więcej niż tylko świetne produkty. Wiemy, że klienci pragną dziś wrażeń, a na nas, jako luksusowej marce premium, spoczywa obowiązek dostarczania usług, które zapewniają naszym klientom zarówno wygodę, jak i wyjątkową gościnność. W ten sposób będziemy się wyróżniać” - stwierdził Dominique Boesch.

Genesis, czyli samochody z dostawą do domu

Genesis zamierza zbudować swój własny kanał dystrybucji. Kupujący będą mieli możliwość zobaczenia koreańskich limuzyn w salonach w Londynie, Monachium i Zurychu, natomiast ich zakup odbywał się będzie przez internet. Częścią doświadczenia zakupowego ma być wsparcie personalnego asystenta, którego zadaniem jest udzielenie szerokiego wsparcia podczas całego procesu nabywczego. Zamówione samochody zostaną na koniec dostarczone pod dom lub do biur ich nowych właścicieli.

Genesis też postawi na napęd elektryczny

Grupa Hyundai Motor stara się nie tylko zawalczyć o segment samochodów luksusowych, ale także wzmocnić pozycję wśród producentów samochodów elektrycznych. Wśród oferowanych modeli Genesis w ciągu kolejnego roku mają pojawić się trzy o takim właśnie napędzie. Zgodnie z najnowszą strategią grupa Hyundai zamierza odpowiadać do 2025 r. za nie mniej niż 8 proc. globalnego rynku samochodów elektrycznych, a do 2040 r. w wysokorozwiniętych krajach będzie sprzedawać jedynie takie pojazdy.