Genesis GV80 dołączy do gamy sedanów G70, G80 i G90. W standardzie auto ma napęd na tył, ale za dopłatą będzie dostępna także wersja z napędem na wszystkie koła. Modele GV80 4x4 będą miały funkcję Multi-Terrain Control, dająca możliwość elektronicznego sterowania mechanizmu różnicowego na tylnej osi – dostępne są tryby do jazdy po piasku, w błocie i na śniegu. Dostępne będzie tu także zawieszenie o elektronicznie regulowanej sile tłumienia.
Jeśli chodzi o jednostki napędowe, to nie ma mowy o downsizingu. Rolę bazowej jednostki pełni 2,5-litrowy benzyniak o mocy 300 KM. Kolejną w gamie jest klasyczna V-szóstka o pojemności 3.5 litra i mocy 375 KM. W gamie znajduje się również sześciocylindrowy diesel 3.0, generujący 278 KM. Widać, że auto ma walczyć o klientów głównie na rynku amerykańskim.
Genesis GV80 – luksus w wydaniu koreańskim
Predysponują go do tego także wymiary. GV80 to duży samochód, który ma konkurować m.in. z BMW X5, Audi Q7 i Mercedesem GLE. Masywna sylwetka koreańskiego SUV-a wyróżnia się pokaźnej wielkości grillem, chromowanymi dodatkami i charakterystycznymi, podwójnymi lampami z wzorem G-Matrix.
Jeszcze bardziej imponująco wygląda wnętrze GV80, które otrzymało najlepszej jakości materiały i szlachetne wykończenie z użyciem skóry i drewna. Auto dostępne będzie w 11 opcjach kolorystycznych nadwozia i 5 kolorach wykończenia wnętrza. Na pokładzie znajdziemy oczywiście wirtualne zegary i duży (14,5-calowy) ekran wyświetlacza systemu multimedialnego. Oczywiście, Genesis będzie posiadał wszystkie najnowsze systemy bezpieczeństwa, 10 poduszek powietrznych – w tym środkową kurtynę umieszczoną między przednimi pasażerami.
Genesis GV80 – nowinki technologiczne
Na pokładzie pojawiło się też kilka nowinek technologicznych. GV80 wykorzystuje technologię RANC (Active Noise Control), która cyfrowo zmniejsza hałas w kabinie podczas jazdy. System generuje fale dźwiękowe przeciwnych faz, analizując hałas drogowy w czasie rzeczywistym i redukując nieregularny, równoczesny hałas drogowy. Technologia znana już ze słuchawek redukujących szumy.
Kolejną nowością jest fotel kierowcy, zawierający siedem komór powietrznych. Pozwala to na aktywne dostosowanie się do ułożenia ciała i tym samym redukuje zmęczenie. W obu rzędach fotele mają także funkcję podgrzewania i wentylowania.
W aucie będzie także dostępna technologia Genesis CarPay, która ma uprościć płatności poza samochodem, takie jak tankowanie paliwa. Usługa ma pozwolić na realizowanie transakcji za pośrednictwem ekranu nawigacyjnego bez konieczności osobnego korzystania z gotówki lub karty kredytowej.