Logo
WiadomościAktualnościNowy Lexus RZ ma już polskie ceny. Na start... wszystkie wersje o 50 tys. zł taniej

Nowy Lexus RZ ma już polskie ceny. Na start... wszystkie wersje o 50 tys. zł taniej

Japończykom najwyraźniej bardzo zależy na udanym debiucie najnowszego SUV-a, bo właśnie ogłosili polskie ceny Lexusa RZ i... od razu obcięli je o 50 tys. zł. Dotyczy to wszystkich trzech wersji napędowych i czterech wersji wyposażenia. Cenę można jeszcze obniżyć dzięki dopłatom. Jest haczyk? Dla wielu może być to napęd.

Lexus RZ 2025
Lexus
Lexus RZ 2025
  • Lexus wprowadza do Polski najnowszego Lexusa RZ. Auto można już zamawiać, a dla polskich kierowców przygotowano bardzo ciekawą ofertę na start
  • Wszystkie ceny obcięto o... 50 tys. zł
  • To oznacza, że nowy Lexus RZ kosztuje wyjściowo 237 tys. 800 zł
  • A topowa odmiana RZ 550e F SPORT z układem kierowniczym steer-by-wire i wolantem od 299 tys. 300 zł. Taki RZ przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w 4,4 s. Ma aż 408 KM
  • Ceny Lexusa RZ można jeszcze obniżyć dzięki dopłatom. Sprawdzamy, jak to działa

Co zmieniło się w Lexusie RZ?

Lexus rozpoczął przyjmowanie zamówień na swojego nowego SUV-a. Szybka przypominajka. Lexus RZ to spory, bo mierzący aż 4,8 m długości elektryczny samochód japońskiego producenta. Do Polski lada chwila przyjedzie jego najnowsze wcielenie. RZ przeszedł lifting. Zwiększono sztywność nadwozia, zawieszenie otrzymało nową charakterystykę, a napęd na cztery koła DIRECT4 został dopracowany. Największe zmiany objęły elektryczne napędy – zastosowano akumulator o większej pojemności 77 kWh oraz ulepszone osie e-Axle, co przełożyło się na większą moc (nawet do 408 KM), lepszą wydajność i zasięg.

Dokładnie wszystkim zmianom w nowym Lexusie RZ przyjrzeliśmy się w oddzielnym materiale: Kochasz PlayStation? Ten Lexus RZ to twoje auto marzeń. Jeździłem SUV-em bez kierownicy. Tu od razu przechodzimy do konkretów. Cen, osiągów i wyposażenia.

Lexus RZ 2025
Lexus RZ 2025Lexus

Jakie silniki ma Lexus RZ? Do wyboru trzy wersje

Nowy Lexus RZ dostępny jest w trzech wersjach mocy. Ta najbardziej oszczędna przejedzie nawet do 568 km, a najszybsza - rozpędza się od 0 do 100 km na godz. w 4,4 s. Poniżej parametry każdej:

Lexus RZ 350eLexus RZ 500eLexus RZ 550e
Pojemność baterii77 kWh77 kWh77 kWh
NapędFWDDIRECT4 (AWD)DIRECT4 (AWD)
Łączna moc224 KM380 KM408 KM
Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz.7,5 s4,6 s4,4 s
Średnie zużycie energii w cyklu mieszanym14,4-16,1 kWh na 100 km16,6-18,2 kWh na 100 km18,4 kWh na 100 km
Zasięg508-568 km456-500 km450 km
Maksymalna moc ładowania DC150 kW150 kW150 kW
Czas ładowania od 10 do 80 proc.30 min30 min30 min

Ile kosztuje nowy Lexus RZ? Wjeżdża na rynek w promocyjnej cenie

Lexus zaczyna od ogromnej promocji. Wszystkie wersje nowego RZ są przecenione o... 50 tys. zł. Tak, nie żartujemy. Poniżej promocyjny cennik każdej wersji napędowej i wyposażenia:

Lexus RZ — promocyjny cennik 2025RZ 350e FWDRZ 500e DIRECT4RZ 550e DIRECT4
Business237 tys. 800 zł254 tys. 200 zł-
Prestige246 tys. 000 zł262 tys. 400 zł-
Omotenashi-278 tys. 800 zł-
F-SPORT--299 tys. 300 zł

Dalsza część artykułu, gdzie przyglądamy się wyposażeniu poszczególnych wersji, znajduje się za materiałem wideo.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Jakie wyposażenie ma Lexus RZ w standardzie? Sprawdzamy wersję Business

Polski cennik otwiera wersja wyposażenia Business, której aktualna cena to 237 tys. 800 zł. W standardzie dostajemy:

  • Obręcze kół ze stopów lekkich 18’
  • Przyciemniane szyby tylnej części nadwozia
  • Szyby akustyczne (przednie i tylne boczne)
  • Zintegrowane relingi dachowe o wykończeniu satynowym
  • Kierownica ze skóry Tahara z panelem sterującym multimediami
  • Asystent głosowy Lexus Concierge
  • Aktywny tempomat z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
  • Pięć trybów jazdy
  • Tryb 4-stopniowej rekuperacji energii
  • Oświetlenie ambient jednokolorowe
  • Bezprzewodowy Apple Carplay/Android Auto
  • Ekran centralny 14” z wbudowaną nawigacją Lexus Link Pro
  • Wykończenie wnętrza wstawkami Tsuyasumi
  • Pełen pakiet bezpieczeństwa LSS+
Lexus RZ 2025
Lexus RZ 2025Lexus

Którego Lexusa RZ wybrać? Są jeszcze inne wersje wyposażenia

Lexus RZ Prestige - od 246 tys. 000 zł:

  • Obręcze kół ze stopów lekkich 20” przeszlifowane
  • Kierownica ze skory Tahara z panelem sterowania multimediami i przyciskami dotykowymi
  • Tapicerka ze skóry ekologicznej Tahara perforowana
  • Cyfrowe lusterko wewnętrzne
  • Wyświetlacz cyfrowy kierowcy 7” w wysokiej rozdzielczości
  • Kolorowy 10” projektor wyświetlający dane na przedniej szybie samochodu (HUD)

Lexus RZ Omotenashi - od 278 tys. 800 zł:

  • Obręcze kol z stopów lekkich 20” grafitowy połysk
  • System kontroli przechyłów nadwozia podczas hamowania i przyśpieszania
  • Kierownica ze skóry Tahara z panelem sterującym multimediami i przyciskami dotykowym
  • Pamięć ustawienia fotela kierowcy i lusterek zewnętrznych
  • Kamera cofania z widokiem 360 stopni
  • Autonomiczne parkowanie Lexus Teammate z funkcją pamięci miejsc postojowych
  • Oświetlenie ambientowe 64-kolorowe
  • Dynamiczne oświetlenie przednich paneli drzwi (In-ei)
  • Dynamiczne adaptacyjne światła drogowe (AHS)

Lexus RZ F-Sport - od 299 tys. 300 zł:

  • Obręcze kol ze stopów lekkich 20” F SPORT ze wstawkami AREO
  • System kontroli przechyłów nadwozia podczas przyspieszenia i hamowania
  • Układ sterowniczy Steer-by-wire
  • Wolant z panelem sterującym systemem audio, telefonem, wyświetlaczem oraz dotykowymi przyciskami
  • Manetki do zmiany biegów w trybie M Mode
  • Zderzaki F SPORT z wlotami powietrza chłodzącymi hamulce
  • Tylny zderzak z dyfuzorem
  • Spojler tylnej klapy
  • Emblement F SPORT na przednich nadkolach
Lexus RZ 2025
Lexus RZ 2025Lexus

Czy Lexus RZ łapie się na dopłaty do elektryków?

Tak, na Lexusa RZ można uzyskać dopłatę w programie "NaszEauto", a jej maksymalna wysokość to 40 tys. zł. Oczywiście uzyskanie tak dużej dopłaty jest obwarowane kilkoma wymaganiami. Poniżej rozpiska, ile można dostać:

Wysokość wsparcia przewidziana w programie NaszEauto
Wysokość wsparcia przewidziana w programie NaszEautoNFOŚiGW
Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji