Akcja odbyła się 29 czerwca po stronie niemieckiej, w punkcie kontrolnym zlokalizowanym przy A12. Ze strony polskiej brali udział inspektorzy lubuskiej ITD oraz Biura Nadzoru Inspekcyjnego GITD, a ze strony niemieckiej — policjanci z Brandenburgii oraz Saksonii, kontrolerzy z Urzędu Ochrony Pracy, przedstawiciele Żandarmerii Wojskowej, a także kontrolerzy Urzędu Celnego.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Na widok takiej armii różnych kontrolerów z dwóch krajów każdy kierowca mógł być zaniepokojony. Poinformowano, że łącznie sprawdzono kilkadziesiąt pojazdów ciężarowych transportujących towary niebezpieczne. W 22 przypadkach stwierdzono naruszenia przepisów ADR, a w 4 ciężarówkach ładunek był nieprawidłowo zabezpieczony. Ponadto wykryto jedną ingerencję w tachograf i ujawniono dwa niesprawne układy oczyszczania spalin.
Na ciekawy fakt zwrócił uwagę serwis 40ton.net. To specjalna mata widoczna poniżej, która służy do poprawnego ustawienia wszystkich lusterek w pojeździe. Każde kolorowe pole z napisem powinno być widoczne dla prowadzącego ciągnik siodłowy. Prowadzone działania polskich i niemieckich służb miało też część edukacyjną.