I cabrio, i coupe mają standardowo reflektory LED lub opcjonalnie LED Multibeam. Kokpit jest cyfrowy, wyświetlacz multimedialny ma przekątną 10,25 cala, oba nowe modele mają wielofunkcyjną kierownicę z przyciskami sterowania dotykowego, nowy system nagłośnienia z 9 głośnikami. Nowe jest też zawieszenie Dynamic Body Control z funkcją tłumienia nierówności w trzech etapach.

Do napędu przewidziano silniki benzynowe 4-cylindrowe – 1.5/184 KM (C200), topowy AMG C43– V6 o pojemności 3 litrów i mocy 390 KM oraz diesla 2.0/194 KM (C 220 d).

Wersje 1.5 oraz AMG występują także z napędem na 4 koła.

Opcjonalne zawieszenie Dynamic Body Control ma ciągłe regulowanie tłumienia dla przedniej i tylnej osi. Bezstopniowy system kontroluje charakterystykę tłumienia osobno dla każdego koła. W zależności od prędkości, stanu nawierzchni, sytuacji na drodze układ wpływa na pracę silnika i skrzyni. Zawieszenie może pracować w trybie Sport, Sport+ oraz Komfort.

Nowe wersje klasy C mają najnowsze systemy wspomagania kierowcy – zaadoptowane z klasy S. Również z wcześniejszych modeli zaadoptowany jest Energizing Comfort Control (opcja). Łączy on kilka systemów komfortowych – klimatyzacji z zapachami, ogrzewania i wentylowania siedzeń, oświetlenia, muzyki. Dostępnych jest 6 programów (każdy działa przez 10 minut).