Nissan Skyline GTR – taka nazwa w krajach z ruchem lewostronnym była synonimem supersportowego coupe. Teraz wszystko się zmienia. Supermocny GTR nie będzie już Skylinem, a Skyline tym samym nie otrzyma wersji GTR. Nissan na rynku japońskim rozpoczął właśnie sprzedaż Nissana Skyline, które jest przebranym Infiniti G37, podczas gdy supersportowe GTR będzie osobnym modelem.
Podwozie z przodu tworzone jest wahaczami trapezowymi, z tyłu znajdziemy zawieszenie wielowahaczowe, napędzane są tylne koła, a wspomaganie kierownicy jest hydrauliczne. Coupe wykorzystuje typowe dla tej klasy systemy pomocnicze i system aktywnego kierowania 4WAS, dzięki któremu kołami tylnej osi można skręcać podobnie jak kiedyś w Hondzie Prelude. Nie brakuje ani aktywnej maski silnika, która podczas zderzenia chroni pieszego.
Nowy Skyline wyposażono w nowy widlasty silnik 6-cylindrowy o pojemności 3,7 l z systemem VVEL (zmienny skok i czas otwarcia zaworów) dysponujący mocą 245 kW (333 KM), której 90% dostępne jest w zakresie 2400-7000 obr./min. Silnik połączony jest z 6-biegową przekładnią manualną lub alternatywnie z 5-biegowym automatem z możliwością manualnej zmiany biegów. Producent zaoferuje pięć poziomów wyposażenia, a przyjemną atmosferę we wnętrzu zapewni elitarny zestaw audio firmy Bose. Cena podstawowa auta wyniesie w przeliczeniu ok. 85 tys. zł, a firma planuje sprzedawać auto w ilości ponad 200 sztuk miesięcznie.
Galeria zdjęć
Nissan Skyline wchodzi na japoński rynek
Nissan Skyline wchodzi na japoński rynek
Nissan Skyline wchodzi na japoński rynek
Nissan Skyline wchodzi na japoński rynek
Nissan Skyline wchodzi na japoński rynek
Nissan Skyline wchodzi na japoński rynek
Nissan Skyline wchodzi na japoński rynek
Nissan Skyline wchodzi na japoński rynek
Nissan Skyline wchodzi na japoński rynek
Nissan Skyline wchodzi na japoński rynek
Nissan Skyline wchodzi na japoński rynek
Nissan Skyline wchodzi na japoński rynek
Nissan Skyline wchodzi na japoński rynek
Nissan Skyline wchodzi na japoński rynek
Nissan Skyline wchodzi na japoński rynek