- Droga ekspresowa S6 to najważniejsza trasa na północy Polski. Ma mieć prawie 400 km i przebiegać wzdłuż wybrzeża, łącząc Trójmiasto, Koszalin i Szczecin
- Inwestorzy muszą mierzyć się z trudnościami terenowymi i biurokratycznymi, mogące spowodować opóźnienia w realizacji
- Po zakończeniu budowy S6 stanie się ważnym korytarzem transportowym, łącząc porty morskie i stanowiąc ważny element gospodarczy regionu
Ekspresówka S6, stanowiąca ważne ogniwo infrastruktury drogowej w północnej części kraju, jest obecnie w intensywnej fazie budowy. Zgodnie z założeniami, kolejne odcinki mają być sukcesywnie oddawane do użytku w ciągu najbliższych 2 lat. Jednakże, inwestorzy muszą mierzyć się z trudnościami terenowymi i biurokratycznymi, które mogą wpłynąć na opóźnienia w realizacji.
Droga ekspresowa S6 – nie tylko droga, ale i obwodnica Szczecina z podwodnym tunelem
Wśród najbardziej wyczekiwanych fragmentów S6 znajduje się zachodnia obwodnica Szczecina, gdzie planowany jest imponujący, pięciokilometrowy tunel pod Zalewem Szczecińskim. Inwestycja ta znacząco poprawi przepustowość trasy i ułatwi podróżowanie w regionie.
Na terenie Pomorza Zachodniego kierowcy mogą już korzystać z około 150 km nowej S6. W województwie pomorskim oddano do użytku 41 km. Prace nad kolejnymi 95 km i 72 km trwają, a ich zakończenie przewidziane jest na lata 2025-2026.
Przeczytaj także: Już w poniedziałek blokada kluczowej trasy w Warszawie. Szykuje się armagedon?
Opóźnienia w realizacji – procedury administracyjne wydłużają budowę
Michał Krasoń z Ministerstwa Infrastruktury zwraca uwagę na opóźnienia spowodowane długotrwałym procesem uzyskiwania pozwoleń na budowę. W związku z tym wykonawcy mogą występować o rekompensatę za przesunięcie terminów zakończenia prac.
Droga ekspresowa S6 nie tylko usprawni podróżowanie po północnych regionach Polski, ale również stanie się ważnym korytarzem transportowym łączącym porty morskie w Świnoujściu, Szczecinie i Trójmieście, a także stanowiącym połączenie drogowe z Niemcami.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPrzetargi na obwodnicę Szczecina z tunelem – plany i oczekiwania
Władze przygotowują się do ogłoszenia przetargów na kolejne odcinki obwodnicy Szczecina, w tym na odcinek z planowanym tunelem podwodnym. Decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej są oczekiwane w II kwartale 2025 roku.
W województwie pomorskim trwają prace nad pięcioma odcinkami S6 o łącznej długości około 72 km. Pomimo trudności w uzyskaniu decyzji ZRID, umowy na realizację zostały zawarte, a prace postępują.
Czas na finisz – S6 na finałowej prostej. Kiedy koniec?
Zakończenie budowy S6 jest planowane na połowę 2026 roku, chociaż niekorzystne warunki pogodowe mogą wymusić przesunięcie terminów. Władze zapewniają jednak, że środki finansowe na realizację projektu są zabezpieczone w pełni.
Po zakończeniu prac, S6 stanie się kluczową trasą zapewniającą płynność ruchu i stanowiącą ważny element gospodarczy regionu. Pomimo wyzwań, perspektywa kompletnego oddania do użytku tej trasy wydaje się być blisko.
Przeczytaj także: Rosjanie masowo kupują fińskie kolce do opon. Chyba wiadomo, po co