Wiadomości Aktualności Omoda 5 Hybrid przyjedzie do Polski już we wrześniu. Silnik 1.5 i do 1000 km zasięgu

Omoda 5 Hybrid przyjedzie do Polski już we wrześniu. Silnik 1.5 i do 1000 km zasięgu

Po sukcesie spalinowego SUV-a Chińczycy kują żelazo, póki gorące i przywiozą do Polski hybrydową wersję Omody 5. I nie mamy tu na myśli miękkiej hybrydy ani plugina. Będzie to pełna hybryda z silnikiem 1.5 o zasięgu do 1000 km. Co już wiemy przed wrześniową premierą?

OMODA 5
OMODA & JAECOO Polska
OMODA 5
  • Koncern Chery ma w Polsce trzy marki: Jaecoo, Omodę i Chery. Samochody dwóch pierwszych nikogo już na drogach nie dziwią, bo obie wykroiły sobie już zauważalny kawałek tortu o nazwie "sprzedaż nowych samochodów"
  • Na razie kompaktowy SUV o długości prawie 4,4 m, Omoda 5, zdobywa rynek z benzynowym silnikiem pod maską. Niedługo to się zmieni, bo na horyzoncie widać wersję elektryczną i pełną hybrydę
  • Omoda 5 Hybrid przyjedzie do Polski już we wrześniu
  • Pod maską ma pracować silnik 1.5 T-GDI, a zasięg dobijać do 1000 km

Chery jeszcze do niedawna było w Polsce anonimowe, ale to poważny koncern o globalnym znaczeniu. Od 22 lat jest największym chińskim eksporterem samochodów osobowych. W 2024 r. całkowita sprzedaż Chery osiągnęła 2 mln 603 tys. 916 sztuk, co oznacza wzrost o 38,4 proc. rok do roku, a eksport wyniósł 1 mln 144 tys. 588 sztuk, co oznacza wzrost o 21,4 proc. Roczne przychody firmy osiągnęły poziom 283 miliardów złotych. Chery jest widoczne także na rynku polskim za sprawą marek Omoda oraz Jaecoo, a niedawno zadebiutowały też SUV-y marki Chery.

Pierwszym z nich mieliśmy okazję już jeździć. Co Tiggo 8 ma do zaoferowania sprawdził redaktor Mariusz: Chińczycy twierdzą, że Chery Tiggo 8 to pierwsza klasa. Mój test obnażył słabości modelu

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Czas na kolejną wersję SUV-a o numerze 5. Omoda z nowym napędem

Omoda 5 to kompaktowy SUV. Mierzy 4373 mm długości, 1824 mm szerokości, 1588 mm wysokości, a rozstaw osi to 2610 mm. Bagażnik ma 442 l pojemności, a po złożeniu foteli przestrzeń wzrasta do 1149 l. Aktualnie po polskich ulicach jeżdżą spalinowe Omody 5 z turbodoładowanym silnikiem 1.6 TDGT o mocy 147 KM, automatem DCT7 i napędem na przednie koła. SUV z tym motorem rozpędza się do 100 km na godz. w 10,1 s.

Wkrótce pojawi się także elektryczna wersja tego modelu. Omoda E5 ma mieć akumulator o pojemności 61 kWh, średnio zużywać 16,9 kWh na 100 km i oferować zasięg do 402 km wg WLTP.

Jednak to nie ta Omoda 5 pewnie zainteresuje Polaków najbardziej. Po wakacjach nad Wisłę przyjedzie pełna hybryda.

Omoda 5 to klasyczna hybryda, która ma mieć 1000 km zasięgu

Omodę 5 Hybrid pokazano podczas Salonu Samochodowego w Szanghaju, a teraz czas na debiut na polskiej ziemi. Hybrydowy SUV ma przyjechać do nas już po wakacjach we wrześniu. Razem z hybrydową Omodą trafi do nas także inny SUV koncernu, Jaecoo 5.

Omoda 5 Hybrid zapowiada się bardzo ciekawie, ponieważ nie mówimy tu ani o miękkiej hybrydzie, ani o plug-inie (Polacy bardzo powoli przekonują się do tego rodzaju napędu), a o pełnej hybrydzie. A więc napędzie, który tak polscy kierowcy polubili głównie w Toyotach, a teraz m.in. w Hyundaiach, Kiach i Renault.

Sercem nowego hybrydowego napędu ma być silnik 1.5 T-GDI, który współpracuje z dedykowaną skrzynią biegów DHT i baterią elektryczną o "wysokiej" pojemności. Co to dokładnie oznacza, jeszcze nie wiemy. Więcej szczegółów poznamy już niebawem. Na razie chińska marka bardzo mocno podkresla łączny zasięg hybrydy. Ma to być do 1000 km.

Omoda 5 FL
Omoda 5 FLŻródło: OMODA & JAECOO Polska

Ile będzie kosztować nowa Omoda 5 Hybrid? Czekamy

W kabinie kierowca i pasażerowie mogą liczyć na cyfrowy kokpit, rozbudowany system multimedialny oraz szeroki pakiet systemów wspierających prowadzenie w standardzie. Rozwiązania te mają zapewnić wygodę, bezpieczeństwo i intuicyjną obsługę w każdych warunkach

- chwali się producent w oficjalnej informacji prasowej. Cen jeszcze nie podano, ale samochody koncernu Chery kuszą kierowców raczej przystępnymi cennikami. Omoda 5 z silnikiem benzynowym kosztuje od 115 tys. 500 zł.

Wbrew pozorom, stosunkowo niska cena nie oznacza wcale ubogiego wyposażenia. Już w podstawowej wersji znajdziemy m.in. 18-calowe felgi lakierowane na czarno, reflektory LED-owe, przyciemniane tylne szyby, komplet czujników parkowania wraz z kamerą cofania i automatyczne wycieraczki. Na liście wyposażenia standardowego mamy też elektrycznie sterowane, a do tego podgrzewane i wentylowane fotele pokryte ekologiczną skórą. Nie zabrakło automatycznej klimatyzacji, a także adaptacyjnego tempomatu. Kierowca ma również do dyspozycji dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala. System multimedialny zapewnia bezprzewodową obsługę Android Auto oraz Apple CarPlay.

Omoda 5 FL
Omoda 5 FLŻródło: OMODA & JAECOO Polska
Omoda 5 FL
Omoda 5 FLŻródło: OMODA & JAECOO Polska
Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: