14 czerwca 2005 Peugeot zakomunikował, że podjął nowe technologiczne wyzwanie: zwyciężyć w wyścigu 24 godziny w Le Mans, jednym z najbardziej prestiżowych wyścigów samochodowych, który co roku przyciąga ponad 200 tysięcy widzów. W dodatku pod maską miał pracować silnik wysokoprężny HDi...
Na stoisku w Paryżu Peugeot prezentuje końcową wersję oznaczoną 908, która w przyszłym roku stanie do wyścigu w Le Mans. 908 nawiązać ma do sukcesów Peugeota 905, który w Le Mans zwyciężył w latach 1992 i 1993. Wybór zamkniętej kabiny zgodnej z regułami przyjętymi w czerwcu 2006 oznaczał kilka problemów w postaci większej masy i wyżej umiejscowionego środka ciężkości oraz utrudnionej zamiany pilotów, z drugiej strony pojawiło się kilka atutów, jak sztywniejsza karoseria i lepsza aerodynamika. Karbonowa konstrukcja bolidu odznacza się dużą sztywnością i umożliwia optymalizację masy.
Peugeot 908 napędzany jest aluminiowym 12-cylindrowym turbodieslem zamontowanym przed tylną osią. Kąt rozwarcia cylindrów wynosi 100 stopni, a dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa common-rail jednostka o pojemności 5,5 l osiąga moc 699 KM oraz moment obrotowy 1200 Nm. Układ V12 pozytywnie wpływa na rozkład masy i redukcję wibracji silnika, a szeroko rozwarte cylindry obniżają środek ciężkości. Na końcu obu gałęzi układu wydechowego pracują filtry cząstek stałych, które zapewniają czyste spaliny we wszystkich trybach pracy silnika. Moc przenoszona jest na tylne koła poprzez 6-stopniową elektropneumatycznie sterowaną skrzynię biegów i dyferencjał samoblokujący.