Hot hatch w specjalnym wydaniu wyróżnia się czarnymi obręczami kół w rozmiarze 17 cali z oponami Michelin PS4 oraz zaciskami hamulcowymi i kapselkami felg w kontrastującym czerwonym kolorze. Czerwień zdobi również listwę na przednim zderzaku, obudowy lusterek bocznych, dyfuzor oraz dolne partie drzwi (naklejki Racing Spirit).
We wnętrzu, utrzymanym w czarnym kolorze, znajdziemy plakietkę z numerem egzemplarza z limitowanej edycji oraz czerwone wstawki na fotelach, kierownicy, prędkościomierzu i obwódkach otworów wentylacyjnych.
Pod maską Sandero R.S. 2.0, jak sama nazwa wskazuje, pracuje dwulitrowy silnik. To wolnossący benzyniak o mało imponującej mocy 150 KM. Napęd na przednie koła jest przekazywany poprzez sześciostopniową, ręczną skrzynię biegów. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund i może się rozpędzić do 202 km/h.
Renault Sandero R.S. 2.0 to pierwszy model R.S. produkowany poza Europą (w Kurytybie, w Brazylii) z przeznaczeniem na rynki Ameryki Łacińskiej. Wersja Racing Spirit zadebiutuje oficjalnie 10 czerwca podczas salonu samochodowego w Buenos Aires. Ciekawe czy takie niskobudżetowe auto w usportowionej wersji przyjęłoby się w Polsce?