Materiał będzie nowym dodatkiem do linii "zielonych plastików", czyli technologii materiałów pochodzenia roślinnego. Produkt w pierwszej kolejności posłuży do pokrycia siedzeń pojazdów, a rozpoczęcie produkcji masowej zaplanowano latem tego roku.

W materiałach pokrywających wewnętrzne powierzchnie w pojazdach zwykle stosowano materiały pochodzenia naftowego, takie jak włókna PET, ze względu na ich wytrzymałość i odporność na spalanie. W podstawę z włókien PET nowego pokrycia wpleciono teraz włókna bawełny, które są powszechnie wykorzystywanym materiałem naturalnym przyczyniającym się do obniżania emisji CO2 i ochrony zasobów ropy naftowej.

Materiał ten zachowuje najwyższe standardy przewidziane dla podzespołów motoryzacyjnych dzięki swojej oryginalnej strukturze, a także za sprawą odporności na spalanie, typowej dla włókien bawełny. Materiał może więc być wykorzystywany nie tylko w przypadku siedzeń, ale także podsufitki i elementów dekoracyjnych. Z uwagi na fakt, iż bawełna jest materiałem łatwym do pozyskania, nowy rodzaj pokrycia wnętrza będzie wykorzystywany w samochodach różnego typu.

Wstępne badania potwierdziły, iż emisja CO2 w pełnym cyklu życia (od pozyskania surowców do utylizacji) została zredukowana o 20 proc. w porównaniu z konwencjonalnymi produktami.

Dążąc do zatrzymania efektu globalnego ocieplenia i spowolnienia wykorzystywania rezerw ropy naftowej, Mitsubishi kontynuuje prace badawczo-rozwojowe nad technologią "zielonych plastików", która zastąpi materiały pochodzenia naftowego wykorzystywane obecnie w przypadku podzespołów motoryzacyjnych.

Warto dodać, że Mitsubishi wprowadziło już do masowej produkcji materiały produkowane z surowców naturalnych - tworzywo wykończeniowe wnętrza z włókien bambusa i polibursztynianu butylenu, maty podłogowe z włókien politereftalanu trimetylenu oraz żywicę fenolową z płynnego drewna.

Koncern zamierza rozwijać technologie, mając na celu stopniowe zwiększanie udziału części przeznaczonych do powtórnego przetwarzania.