Maksymalny moment obrotowy wynoszący 175 Nm (dostępny w zakresie 1550 - 4100 obr./min), sprawia, że ta wyjątkowa jednostka napędowa jest bardzo dobrym rozwiązaniem zarówno do jazdy po mieście, jak i po autostradzie. Opcjonalnie silnik można połączyć z sześciobiegową przekładnią ręczną lub siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów DSG.
"Jesteśmy dumni z naszego najmniejszego pod względem pojemności silnika, ponieważ zapewnia idealne połączenie supernowoczesnych technologii, ekonomicznego spalania i ekologicznej jazdy. To zaawansowana technologicznie jednostka, która oferuje doskonałe właściwości jezdne w każdych warunkach", powiedział dr Eckhard Scholz, Członek Zarządu Skoda Auto odpowiedzialny za rozwój technologiczny.
Nowy silnik kontynuuje ponad 110-letnią tradycję Skody w tworzeniu doskonałych jednostek napędowych. Fabryka w Mlada Boleslav rozpoczęła produkcję tego silnika w 2009 roku. W roku bieżącym planuje się osiągnięcie produkcji na poziomie 1000 jednostek dziennie.
Obecnie taśmy produkcyjne fabryki codziennie opuszcza 2800 różnych jednostek napędowych. Poza produkcją silnika 1.2 TSI, w fabryce wytwarzany jest silnik 1.2 HTP w dwóch wersjach oraz odbywa się montaż końcowy jednostki 1.4 MPI. Ponadto, produkuje się tutaj silniki wysokoprężne: 1.4 TDI PD, 2.0 TDI PD oraz 2.0 TDI CR.
Najnowsza wersja Skody Octavii napędzanej silnikiem 1.2 TSI pojawi się na naszym rynku już na początku lutego.
źródło: Skoda