• Najnowsza generacja Hyundaia Tucsona oferowana jest z dwoma silnikami spalinowymi, ale występuje też jako miękka hybryda, hybryda oraz hybryda plug-in
  • Topowa wersja uzyskuje moc 265 KM i w trybie elektrycznym umożliwia pokonanie nawet 74 km
  • Mimo kompaktowych rozmiarów auto zapewnia komfortowe warunki podróży dla całej rodziny i umożliwia zabranie dużej ilości bagażu

Hyundai Tucson - 3 (4) generacje modelu

Historia Tucsona dzieli się na kilka etapów. I to nie dlatego, że Hyundai w pewnym momencie zrezygnował z tego modelu, tylko z powodu zmiany nazwy.

Pierwsza generacja kompaktowego Tucsona zadebiutowała w 2004 r. i była konsekwencją popularności Kii Sportage, której SUV Hyundaia jest bliźniaczym modelem. Mniejszy od dostępnych wtedy Hyundaiów Santa Fe i Terracam, Tucson łączył stosunkowo niewielkie nadwozie z dość przestronnym wnętrzem. Samochód przekonywał do siebie rozsądną ceną i, jak się z czasem okazało, również trwałością. To właśnie te ceny sprawiły, że Tucson pierwszej generacji znalazł wielu nabywców, chociaż prowadził się mniej pewnie niż np. BMW X3, miał mniejszy bagażnik niż także popularna Honda CR-V II, a silniki, nawet diesle, miały wcale nie taki mały apetyt na paliwo. Standardowo samochód miał napęd na przednią oś, napęd na wszystkie koła był opcjonalny.