Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Alfa Romeo 164

Alfa Romeo 164

Alfa Romeo 164

Alfa Romeo 164 to samochód osobowy klasy średniej-wyższej. Auto pojawiło się w 1987 roku jako następca modelu 90. Co ciekawe, pojazd w Azji był sprzedawany jako 168, bowiem liczba 164 jest tam kojarzona ze śmiercią.

Model 164 powstał w wyniku współpracy z Fiatem, Lancią i SAAB'em, co zaowocowało powstaniem bliźniaczych modeli – Cromy, Themy oraz 9000. Co ciekawe, mówi się iż początkowy projekt nie przypadł do gustu prezesom, więc został sprzedany Francuzom. Później świat zobaczył ten projekt, w postaci Peugeota 605.

Stylistyka auta była typowo włoska – zarazem elegancka i subtelna, jak i sportowa. Za projekt nadwozia odpowiadało studio designerskie Pininfarina. W porównaniu do poprzednika zaszła spora zmiana pod względem napędowym.

Silnik został w 164 umieszczony poprzecznie, a moc trafiała na przednią oś. Wyposażenie auta było bardzo dobre, a o odpowiedni komfort podróżowania dbało bardzo dobre zawieszenie, które można było doposażyć w samopoziomujący się układ. Dodatkowo w topowej odmianie QV, występowała możliwość regulacji twardości amortyzatorów. Oprócz tego Alfa miała takie dodatki jak system uniemożliwiający odpalenie silnika przy niedomkniętej masce czy wlewie paliwa.

W 1991 roku dokonano drobnych modyfikacji wewnątrz auta, a po 2 latach – obok kolejnych zmian w kabinie, zmieniono także zderzaki, listwy na drzwiach oraz reflektory. Do napędu włoskiej limuzyny służyły benzyniaki 2.0 Twin Spark o mocy 148 KM (od mniejszego modelu 75) oraz 2.0 Turbo (od Fiata) o tej samej mocy,który został zastąpiony przez jednostkę o tej samej pojemności, też z turbosprężarką, lecz o układzie cylindrów V6 i mocy 205 KM.

Największy benzyniak miał 3 litry pojemności (V6) i początkowo 12 zaworów. Rozwijał przy tym 192 (potem 184 i 180) KM, a w topowej odmianie QV – 200 KM. Silnik ten został potem zastąpiony przez wersję 24-zaworową, która dysponowała mocą 211 lub 232 (QV) KM. Dostępny był także jeden, 2,5-litrowy turbodiesel firmy VM generujący początkowo 117, a od 1992 roku – 125 KM. Standardowo auto miało napęd na przednią oś, lecz w 1993 roku zadebiutowała wersja z napędem na 4 koła (Q4). Do wyboru, w zależności od wersji była 5- i 6-biegowa przekładnia manualna oraz 4-stopniowy automat.

Mimo iż mechanika Alfy była raczej jej mocną stroną, o tyle najwięcej kłopotów sprawiała, tradycyjnie, elektronika. Na dużą pochwałę zasługuje fakt ocynkowania karoserii, dzięki czemu rdza przez długi czas omijała piękną „Włoszkę”.

Produkcja modelu 164 dobiegła końca w 1997 roku, a jej następcą został model 166.

Konkurentami Alfy Romeo 164 są m.in. BMW serii 5 (E34), Mercedes-Benz W124 oraz Audi 100.

Alfa Romeo 164 - generacje

Alfa Romeo 164 (1987&nbsp-&nbsp1998)

Alfa Romeo 164 (1987 - 1998)

Alfa Romeo 164 - powiązane artykuły

Komfortowe samochody z lat 90. Te modele nadal mogą być wzorem

Komfortowe samochody z lat 90. Te modele nadal mogą być wzorem

Samochody lat 90. to przełomowe modele. Te najstarsze z 1990 roku już stają się klasykami, a inne, nieco młodsze, już wkrótce doczekają się takiego statusu. Wśród tych aut szczególną grupę stanowią modele, które zaprojektowano przede wszystkim w celu zapewnienia pasażerom jak najwyższego komfortu jazdy.

Alfa Romeo 164 Super - klasyk, który zmienił historię

Alfa Romeo 164 Super - klasyk, który zmienił historię

Przez wielu model 164 jest uważany za ostatnią prawdziwą Alfę Romeo. Chociaż ma napęd na przednie koła i nie zastosowano w nim, jak w poprzednikach, układu transaxle, to bezsprzecznie godnie kontynuuje najlepsze tradycje marki z Mediolanu

Alfa Romeo 164 - lepsza niż się wydaje

Alfa Romeo 164 - lepsza niż się wydaje

Alfa Romeo 164 kusi oryginalną stylistyką, dobrym prowadzeniem i… niskimi cenami

Alfa Romeo 164 - limuzyna w cenie skutera

Alfa Romeo 164 - limuzyna w cenie skutera

Model ten był dumą marki Alfa Romeo i niegdyś okazał się nawet ostatnią deską ratunku. Dziś Alfa Romeo 164 ma najlepsze predyspozycje by zostać klasykiem.

Alfa Romeo 164 Pro-Car

Alfa Romeo 164 Pro-Car

Czerwona Alfa Romeo 164 była jednym z najmniej rzucających się w oczy samochodów na wystawie zabytkowych pojazdów Techno Classica Essen. Kto z bliska obejrzał włoską limuzynę, przecierał oczy ze zdumienia.

Alfa Romeo 164: Zabawka dla mechanika

Alfa Romeo 164: Zabawka dla mechanika

Alfę Romeo 164 wytwarzano przez 10 lat. Auto występowało tylko jako sedan z silnikami benzynowymi lub dieslami. Napęd przekazywany był na przód lub na obie osie. Samochód powstał na tej samej płycie podłogowej co Fiat Croma, Lancia Thema i Saab 9000. Dzięki temu, szukając części do Alfy, warto pamiętać, że możemy wykorzystać wiele elementów do Fiata lub Lancii.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test