Każde z aut otrzymało nowy przód ze zmodyfikowanymi lampami, zderzakiem i grillem. Bardziej delikatne zmiany zaszły w tylnych częściach pojazdów (przeprojektowany zderzak, przestylizowane światła, inne końcówki wydechu). Poza tym, w ofercie pojawiły się nowe wzory 19- i 20-calowych felg aluminiowych.
We wnętrzu największą zmianą są nowe zegary na wzór tych z nowego Volvo V40 (cyfrowe wskaźniki mogą wyświetlać informacje w trzech trybach) oraz 7-calowy, centralny wyświetlacz dotykowy, który można obsługiwać nawet w rękawiczkach dzięki technologii Sensus Connected Touch. Poza tym, kosmetyka: inne kolory tapicerek i ramki nawiewów.
Jeśli chodzi o jednostki napędowe, tozostały one zoptymalizowane pod kątem niższego zużycia paliwa i emisji spalin. Ponadto w wyposażeniu pojawiły się nowe systemy bezpieczeństwa:udoskonalony system kontroli martwego pola czy układ rozpoznający znaki drogowe. System City Safety (automatycznie hamuje pojazd przed przeszkodą), razem z funkcją wykrywania pieszych, działa teraz do prędkości 50 km/h.
Modernizacja nie objęła największego SUV-a XC90. Jakiś czas temu producent zapwowiedział w końcu debiut drugiej generacji modelu, której premierę zaplanowano na koniec 2014 roku. Poliftingowe modele (np. zaawansowane wiekowo S80) będą sprzedawane pewnie jeszcze przez kilka lat.