Wzrost sprzedaży Porsche o 78 proc. to wynik rekordowy. Jest prawidłowością, że marki luksusowe samochodów nie podlegają kryzysowi, wręcz w trudnych czasach wszelkie dobra luksusowe są chętniej kupowane przez tych, którzy na brak gotówki nie narzekają.
Na znaczny wzrost sprzedaży wpłynęły także nowe modele – szczególnie Porsche Macan (brat bliźniak Audi Q5) oraz odnowiona Panamera.
Najpopularniejszym modelem Porsche na polskim rynku jest SUV Cayenne – w I półroczu model ten znalazł 192 nabywców.
Cayenne w wersji podstawowej kosztuje ok. 300 tys. zł.
Panamerę kupiło w I półroczu 70 klientów (wzrost zainteresowania o 66 proc.).
Ceny Panamery zaczynają się od 380 tys. zł., a najdroższe wersje kosztują ponad 700 tys. zł.
Nowego Macana kupiło 68 osób. Ceny tego modelu (z silnikiem Diesla!) zaczynają się od 256 tys. zł. Benzynowy Macan Turbo jest o 100 tys. zł droższy.
Jedyne prawdziwe Porsche – jak mawiają fani tej marki – czyli model 911 znalazł w I półroczu 2014 roku 65 chętnych. To oznacza wzrost zainteresowania tym modelem o 41 proc.
Najtańsza 911-tka kosztuje 450 tys. zł, a najdroższa wersja – 911 Turbo S cabrio – 1 milion 40 tys. zł.
Ciekawostka – ostatnio Porsche wprowadziło w Polsce cennik w złotówkach. Wcześnie obowiązywał cennik w euro i cena obliczana była każdego dnia z uwzględnieniem kursu złotówki do euro.