Goodyear UltraGrip 7+ lepiej zachowuje się na mokrych drogach. Dzięki mniejszemu o 8 procent oporowi toczenia redukuje zużycie paliwa i zapewnia o 5 pięć dłuższe przebiegi niż poprzedniczka. To tylko niektóre z korzyści płynących z nowoczesnych technologii zastosowanych w ulepszonej wersji UltraGrip 7.

Nowa opona posiada zwiększoną zdolność adaptacji do występujących w zimie zmiennych warunków pogodowych. Właściwość tę osiągnięto dzięki zoptymalizowaniu rozkładu ciśnienia w strefie kontaktu opony z podłożem oraz dzięki mieszance nowej generacji opartej na bazie polimerów. Nowa mieszanka powoduje, że składniki bieżnika nie tracą elastyczności oraz zachowują odpowiednie parametry w poszerzonym zakresie temperatur. Mieszanki zastosowane w UltraGrip 7+ pozytywnie wpłynęły na osiągi opony na mokrej nawierzchni bez uszczerbku dla jej doskonałej charakterystyki na śniegu i lodzie.

"Nowe opasanie zastosowane w oponie Goodyear UltraGrip 7+ zapewnia większe bezpieczeństwo w przypadku aquaplaningu. Z kolei niższe opory toczenia zmniejszają również zużycie paliwa, ograniczając emisję dwutlenku węgla i zanieczyszczenie środowiska naturalnego" - powiedział Waldemar Jarosz, Dyrektor Marketingu Grupy Goodyear w Polsce.

Duży stopień ponacinania klocków bieżnika UltraGrip 7+ oparty jest na technologii 3D-BIS Waffle Blades - systemie trójwymiarowego blokowania wzajemnych pozycji klocków bieżnika. System ten zapewnia optymalną sztywność we wszystkich temperaturach, co zwiększa tym samym kontrolę i pewność prowadzenia w różnych warunkach zimowych, od suchych czy mokrych nawierzchni po błoto pośniegowe, śnieg i lód. Klocki bieżnika zaprojektowano w taki sposób, aby "wgryzały się" w najtwardszy śnieg i lód, gwarantując tym samym doskonałą przyczepność.

Goodyear UltraGrip 7+ wyposażono również w podwójny, kierunkowy wzór bieżnika w kształcie litery "V", co pozwala na zwiększoną wydajność w odprowadzaniu wody i błota pośniegowego. Zwiększona liczba lamelek odprowadza błoto i wodę spod bieżnika, a główne rowki zapewniają bardziej skuteczne działanie opony i lepszą trakcję na śniegu. Lamelki sprawiają, że większa część opony styka się z nawierzchnią, nawet podczas rzęsistego deszczu czy podczas jazdy na błocie pośniegowym, a system głównych rowków w kształcie litery "V" minimalizuje oddziaływanie aquaplaningu i zwiększa do maksimum osiągi opony.

Goodyear UltraGrip 7+ cechuje również zmniejszony poziom emitowanego hałasu przy bardziej komfortowym prowadzeniu, niezależnie od stanu nawierzchni.

Świetne właściwości nowej opony Goodyeara potwierdzają niezależne badania. W podsumowaniu testów opon zimowych w sezonie 2007/2008 w październikowym numerze niemieckiego magazynu motoryzacyjnego "AutoBild", UltraGrip 7+ uzyskała ocenę "godnej polecenia" udowadniając tym samym, że jest godnym następcą UltraGrip 7.