Nową oponę Goodyeara doceniła redakcja tygodnika "Auto Bild". Najbardziej poczytny niemiecki magazyn samochodowy poświęcił OpriGrip całą rozkładówkę.

W artykule "Ta opona ma trzy życia" pismo "Auto Bild" przedstawia swoim czytelnikom porównanie OptiGrip oraz wykorzystanej w niej innowacyjnej technologii SmartWear ze standardowymi oponami. Bazą szczegółowego artykułu są wyniki uzyskane przez hamburski magazyn podczas testów.

Magazyn postawił sobie pytanie, czy techniczne rozwiązanie Goodyeara spełnia zapewnienia producenta? Czy OptiGrip oferuje rzeczywiście trwale dobre właściwości przez cały okres żywotności opony?

Redakcja Auto Bild podsumowuje w skrócie zalety dwuwarstwowej mieszanki bieżnika oraz dodatkowych rowków, zakrytych jeszcze w nowej oponie, a pojawiających się z biegiem życia opony:

"Nowa opona: OptiGrip zachowuje się jak normalna opona letnia";

"Druga faza: głębokość bieżnika 5 mm. Teraz lepiej skomponowana mieszanka bieżnika zapewnia bezpieczniejszą przyczepność, prawie jak w przypadku nowych opon";,br> . "Trzecia faza: głębokość bieżnika 3 mm. Otwierają się dotychczas ukryte kanały profilowe. Dają one wystarczające rezerwy bezpieczeństwa przy aquaplaningu i wydłużają żywotność OptiGrip o około 5000 kilometrów. Opona porównawcza przy takiej wysokości bieżnika na mokrej nawierzchni jest kompletnie przeciążona i nie nadaje się do niczego".

W każdej fazie zużycia w przypadku aquaplaningu OptiGrip wpada w poślizg dopiero przy prędkości, przynajmniej o 13 km/h wyższej, niż w przypadku opony standardowej. W przypadku nowej opony jest to nawet 30 km / godz.

Duże wrażenie robią także wyniki hamowania na mokrej nawierzchni. Nawet w przypadku bieżnika o głębokości 3 mm OptiGrip potrzebuje do hamowania z prędkości 80 km/h do zatrzymania ponad 10 m mniej niż opona porównawcza, a więc dwie długości samochodu! Taki sam wynik w przypadku pewności prowadzenia na mokrej nawierzchni: nawet pod koniec przewidywanej żywotności OptiGrip osiąga czas okrążenia przynajmniej pięć sekund poniżej czasu opony referencyjnej.

Inny czołowy niemiecki magazyn motoryzacyjny "auto motor und sport" przetestował opony tzw. zielone, o mniejszym oporze toczenia, zestawiając je z konwencjonalnymi oponami high-performance czołowych producentów w rozmiarze 205/55 R16. W przypadku marki Goodyear są to OptiGrip oraz po raz pierwszy EfficientGrip.

EfficientGrip spełniła oczekiwania i zapewniła sobie zwycięstwo w kategorii "opory toczenia", co jest kolejnym dowodem, że opona ta oszczędza pieniądze i chroni środowisko. Chociaż trzy opony oszczędzające paliwo wypadają w teście nieco słabiej niż ich najsilniejsze konkurentki, jednak różnice są niewielkie, a wyniki jakie osiągają stawiają je wciąż w czołówce opon dostępnych na rynku.

Redakcja "auto motor und sport" w podsumowaniu testu tak charakteryzuje EfficientGrip: "przyjemna jazda na mokrej i suchej nawierzchni, krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni, dobry komfort, niewielki opór toczenia, oraz niewielki hałas". Nawet nieco słabszy wynik w hamowania na suchym pozwoliła zaklasyfikować EfficientGrip jako "godną polecenia".

OptiGrip, jako opona konwencjonalna wykazuje nieco wyższy opór toczenia, jednak zaskakuje rewelacyjnymi wynikami w każdej inne kategorii. Przy maksymalnej liczbie punktów w kategorii stabilności bocznej, pewności prowadzenia, trakcji na mokrej nawierzchni oraz odporności na aquaplaning, Goodyear OptiGrip udowadnia, że stanowi nowy punkt odniesienia dla osiągów opon na mokrej drodze.

Test udowadnia również, że nie odbywa się to kosztem parametrów w warunkach suchych. Opona znajduje się na jednym z 3 pierwszych miejsc w 5 spośród 6 kategorii i zyskuje maksymalną liczbę punktów w ocenie ogólnej, z rekomendacją "szczególnie polecana". "Bardzo bezpieczna jazda, dobra trakcja i pierwszorzędne właściwości hamowania na mokrej nawierzchni. Dobra odporność na aquaplaning" - podsumowuje wyniki OptiGrip redakcja.