Wyniki pokazują także, że oba rodzaje nowych opon Goodyeara: Regional, przeznaczona do transportu regionalnego oraz Marathon do transportu dalekiego, są lepsze od swoich poprzedniczek: Goodyear Regional RHS/RHD oraz Goodyear Marathon LHS/LHD+. Nowe opony ciężarowe Goodyeara mają wyraźną przewagę nad konkurentem w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni oraz oporów toczenia, a więc dwóch najważniejszych czynników, które wpływają na bezpieczeństwo i zużycie paliwa.

TÜV Süd Automotive, jeden z czołowych organizatorów testów technicznych na świecie, przeprowadził porównanie, aby przygotować niezależny raport opisujący zachowanie nowej opony, jej poprzedniczki i jej głównego konkurenta na rynku europejskim. Testy przeprowadzono zgodnie ze standardami przyjętymi w branży motoryzacyjnej.

Opory toczenia

Opory toczenia to czynnik, który ma bardzo duży wpływ na zużycie paliwa. Test oporów toczenia przeprowadzono zgodnie z normą DIN ISO 18164. Opona Regional RHD II była lepsza od swojego konkurenta o 19,7 proc., a od swojej poprzedniczki, czyli Regional RHD o 10,6 proc. Także opona Marathon LHS II była lepsza od głównych rywali. Jednego z nich pokonała o 7,9 proc., a drugiego o 21,4 proc. Goodyear Marathon LHS II okazała się także pod tym względem nieco lepsza od swojej poprzedniczki Marathon LHS, zapewniając opory toczenia niższe o 4,1 proc. W przypadku opony Marathon LHD II wyniki okazały się równie imponujące. Jednego z rywali pokonała o 4,8 proc., drugiego o 16 proc., a poprzedniczkę Marathon LHS+ o 20,8 proc.

Nowe modele opon Goodyeara dla samochodów ciężarowych przeznaczone zarówno na oś sterującą, jak i na oś napędową, zapewniają niskie opory toczenia, wyraźnie wpływając na zmniejszenie zużycia paliwa.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Testy hamowania na mokrej drodze zostały przeprowadzone na dwóch typach nawierzchni - betonie i asfalcie. Na betonie zestaw opon Goodyear Regional RHS II / RHD II wypadł korzystniej o 5,6 proc. od zestawu opon konkurencyjnych i o 10,5 proc. lepiej od zestawu poprzedniczek: RHS / RHD. W testach na asfalcie różnica między dwoma produktami Goodyeara wyniosła 6,6 proc. Natomiast konkurencyjny zestaw wypadł o 11,4 proc. słabiej.

Z kolei zestaw opon Goodyear Marathon LHS II / LHD II okazał się lepszy od obu konkurentów: na betonie o 10,2 i 0,2 proc. oraz od zestawu LHS / LHD - o 7,3 proc., a na asfalcie odpowiednio o 0,9 proc., 9,7 proc. oraz 6,6 proc.

- Dzięki testom przeprowadzonym przez niezależny instytut TÜV Süd Automotive udowodniliśmy, że najnowsza generacja opon do samochodów ciężarowych Goodyear Regional oraz Goodyear Marathon przewyższa swoje poprzedniczki i konkurencję pod względem drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz trwałości. Opony te zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa oraz oszczędność eksploatacji w transporcie dalekim, jak i regionalnym" - powiedział Janusz Krupa, menedżer opon ciężarowych Grupy Goodyear Polska.

To nie pierwszy sukces opon do samochodów ciężarowych Goodyeara w testach TÜV. W październiku 2006 r. opona Goodyear Regional RHS II udowodniła swoją wyższość nad poprzedniczką RHS oraz główną oponą konkurencyjną, wyraźnie pokonując je w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni oraz oporów toczenia.

Testy przeprowadzili eksperci TÜV Süd Automotive w czerwcu 2007 r. w należących do TÜV Süd Automotive Centrach Inżynieryjnych w Bawarii, w Niemczech oraz w Goodyear Proving Ground w Colmar-Bergu w Luksemburgu. Wykorzystano w nich ciężarówkę MAN TGA 26.460 oraz samochód Mercedes Benz Actros 1854.

Wśród prawie stu największych międzynarodowych organizacji przeprowadzających testy i oferujących usługi certyfikacyjne, TÜV Süd znajduje się na drugim miejscu w obszarach "Systemy przemysłowe i zarządzania" oraz "Auto i Ruch", a na piątym miejscu w obszarze "Certyfikacja produktów i systemów". Grupa TÜV Süd zatrudnia ponad 9.000 pracowników w ponad 60 krajach świata (500 lokalizacji).

Oferta opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów produkowanych przez Goodyear Tire & Rubber Company obejmuje ponad 400 różnych rodzajów w ponad 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie fabryczne, w tym Volvo, Renault, Scania, DAF, MAN, Daimler Chrysler oraz Iveco.

Goodyear jest również dostawcą opon dla wszystkich największych producentów przyczep. Dzięki rozwiązaniu Fleet First obejmującym serwis sieciowy TruckForce, pomoc drogową ServiceLine 24h, Mobility - program ubezpieczenia, internetowy system zarządzania flotą FleetOnlineSolutionsTM oraz system bieżnikowania Next Tread, Goodyear obecnie oferuje kompleksowy i najszerszy w całej branży oponiarskiej zakres usług dla flot transportowych.