Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Peugeot 405

Peugeot 405

Ikona samochodu

Peugeot 405 to samochód osobowy klasy średniej należący do segmentu D. Auto pojawiło się w salonach w 1987 roku i miało być zarówno następcą modelu 505, jak i 305-ki – przedstawiciela klasy średniej-niższej aspirującej do klasy średniej. W 1988 roku, 405-ka zdobyła tytuł Samochodu Roku.

Peugeot 405 był początkowo oferowany tylko jako 4-drzwiowy sedan, jednak szybko, bo już w następnym roku pojawiło się 5-drzwiowe kombi z dopiskiem Break. Eleganckie i stonowane nadwozie zostało zaprojektowane przez studio Pininfarina. Wnętrze nie robiło szczególnego wrażenia, jednak było przestronne, a fotele zapewniały odpowiedni komfort podróżowania. Bagażnik, w zależności od wersji miał 470 (sedan) oraz 425 (Break) litrów pojemności. Co ciekawe, w 1990 roku powstał projekt Poloneza Caro, z reflektorami pochodzącymi od 405-ki.

Dodatkowo, w latach 1993-1995 Peugeot 405 był składany w fabryce FSC w Lublinie – łącznie z Polskich zakładów wyjechało ponad 3500 egzemplarzy. Oprócz tego, Peugeot 405 był ostatnim modelem francuskiej marki oferowanym w USA. W 1992 roku przeprowadzono facelifting 405-ki. Zmianie uległy tylne światła, deska rozdzielcza, a 1,9-litrowe jednostki wymieniono na 2-litrowe.

Przed liftingiem w ofercie były benzyniaki o pojemności 1.4, 1.6 oraz 1.9 litra, które rozwijały kolejno 65, 72/88/94 oraz 95/109/120 KM. Topowa odmiana MI16 dysponowała 147- lub 158-konnym silnikiem 1.9. Oprócz tego dostępne były także jednostki wolnossące – 1.8 TD (90 KM) oraz 1.9 D (69 KM). Po liftingu do oferty wszedł 65-konny benzyniak 1.4, z 1,6-litrowych silników ofertę uszczuplono jedynie do wersji 88-konnej, a wcześniej wspomniane, nowe 2-litrówki rozwijały 121 lub, w odmianie MI16 – 150 KM.

W 1992 roku pojawiła się jeszcze najmocniejsza odmiana 405-ki – T16. Turbodoładowana, 16-zaworowa 2-litrowa jednostka występowała w odmianie 196-, a przez krótki okres nawet 220-konnej. Łącznie powstało nieco ponad 1000 egzemplarzy 405 T16. W zależności od odmiany, moc mogła być kierowana na przednią lub obie osie (SRi x4 oraz Mi16 x4; wersje z napędem na 4 koła były wyposażone w blokadę mechanizmu różnicowego) za pośrednictwem 4-stopniowej przekładni automatycznej lub 5-biegowej skrzyni manualnej. W 1996 roku zakończono produkcję Peugeota 405, a jego następcą został model 406. Jego rywalami byli m.in. Ford Sierra, Audi 100 oraz Renault 21.

Peugeot 405 - generacje

Ikona samochodu

Peugeot 405 (1987 - 1997)

Peugeot 405 - powiązane artykuły

Tymi kombi kierowcy zachwycali się w latach 90.

Tymi kombi kierowcy zachwycali się w latach 90.

W latach 90. XX wieku wersje kombi przestawały być już tylko praktycznymi odmianami. Wprawdzie w dalszym ciągu zachwycały możliwościami transportowymi, ale dodatkowo wiele z nich stało się lifestylowymi modelami. W naszej galerii przedstawiamy najciekawsze pomysły z tego okresu. Wśród nich nie mogło zabraknąć modeli z naszego podwórka.

Francuski staruszek bestsellerem w Iranie. Peugeot 405 bije konkurentów

Francuski staruszek bestsellerem w Iranie. Peugeot 405 bije konkurentów

Produkowany od drugiej połowy lat 80. Peugeot 405, dzięki mieszkańcom Iranu zyskał drugie życie. Lokalna odmiana tego pojazdu jest bardzo chętnie kupowana. Model ten jest tak popularny, że trafił na listę światowych bestsellerów.

Polska lat 90. - zobacz jakie auta królowały na ulicach Krakowa

Polska lat 90. - zobacz jakie auta królowały na ulicach Krakowa

Warto niekiedy sięgnąć do starszych zdjęć i filmów, by przekonać się jak wiele zmieniło się na polskich drogach. Pora na wirtualny spacer po ulicach Krakowa w połowie lat 90. Nietrudno dostrzec prawdziwe motoryzacyjne perełki.

Nowe Fiaty, Alfy Romeo i Peugeoty z lat 90. w opuszczonym salonie

Nowe Fiaty, Alfy Romeo i Peugeoty z lat 90. w opuszczonym salonie

Co za historia! Nietypowego, motoryzacyjnego odkrycia dokonano w Argentynie. Okazało się, że przez trzy dekady w zamknięciu stały całkiem zapomniane nowe samochody marek Fiat, Alfa Romeo i Peugeot. To pozostałość po byłym salonie samochodowym

Lata lecą, a one wciąż w produkcji – legendarne, a do tego fabrycznie nowe

Lata lecą, a one wciąż w produkcji – legendarne, a do tego fabrycznie nowe

Na świecie nie produkuje się już Garbusa i wspaniałego Hindustana Ambassadora, ba nawet poczciwa "Gelenda" doczekała się kolejnej generacji! Myliłby się jednak ten, kto myślałby, że dinozaury całkowicie już wyginęły!

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech