W całych Czechach drogi oznaczone kolorem czarnym stanowią 18 proc., te z wysokim ryzykiem 32 proc., ze średnim 23 proc., z niskim 20 proc., a z bardzo niskim 7 proc. W porównaniu z poprzednim okresem (2003-05) liczba najniebezpieczniejszych odcinków zmalała o 11 proc. Za jedną z najbardziej niebezpiecznych dróg uznano I/9. Techniczne parametry tego odcinka nie odpowiadają wymaganiom stawianym drodze I kategorii – jest wąska, kręta, a do tego wzdłuż niej znajduje się wiele niebezpiecznych elementów (drzewa, słupy itd.). Głównymi przyczynami wypadków są: brak należytej uwagi podczas jazdy, utrzymywanie zbyt bliskich odstępów, niedostosowanie prędkości do warunków drogowych, a także alkohol i ryzykowne wyprzedzanie. Mimo że w odniesieniu do innych krajów czeskie drogi są bezpieczniejsze, to i tak trudno mówić o sukcesie. W 2007 r. w porównaniu z rokiem 2006 wzrosła liczba ofiar śmiertelnych (o 17,5 proc.) oraz osób lekko rannych (o 4,8 proc.), spadła za to m.in. liczba wypadków (o 2,8 proc.). Więcej zdarzeń spowodowali piesi, zaś spadek wypadkowości odnotowano w grupie kierowców pojazdów silnikowych (z wyjątkiem motocyklistów). Jednak – co dziwne – to właśnie w grupie pieszych zmniejszyła się liczba ofiar śmiertelnych, zaś w pozostałych wzrosła. Liczba zabitych w wyniku nieprawidłowego wyprzedzania zwiększyła się o 91,4 proc.