Nazwano go Eclips, co w języku polskim znaczy "zaćmienie". W 1936 r. zaprezentowano kolejne modele Eclips. Tym razem już w serii 02. Cechą wspólną wszystkich tych samochodów był chowany pod tylną klapą sztywny, metalowy dach. Pomysł wysuwanego, metalowego dachu został opatentowany w USA już w 1930 r. przez B.B. Ellerbacha, lecz nie został zastosowany w seryjnej produkcji. Peugeot zastosował dach patentu francuskiego dentysty Georgesa Paulina, który z zamiłowania był wynalazcą i często majsterkował w warsztacie swego przyjaciela Marcela Pourtouta. W produkcji seryjnej zrezygnowano jednak z elektrycznych silników napędzających mechanizm podnoszenia dachu. Za słabe akumulatory nie wytrzymywały dużego poboru prądu. Całą operację przeprowadzało się więc kręcąc ręcznie korbą. Model 402, w tym i Eclipse, napędzany był rzędowym, czterocylindrowym, górnozaworowym silnikiem o pojemności 1991 ccm i mocy 55 KM. Prędkość maksymalna dochodziła do 120 km/h, a zużycie paliwa sięgało nawet przeszło 14 litrów na 100 km.
Peugeot 402 Eclipse 1936
W 1934 r. na salonie paryskim pojawił się Peugeot serii 01 z nowym, dość ciekawym nadwoziem kabriolet.
Auto Świat
Peugeot 402 Eclipse 1936