Kiedy w 1907 roku zainteresował się produkcją samochodów, zmienił nazwę na Oakland. Firma w 1909 roku weszła w skład General Motors. W 1926 roku powstała w ramach GM "siostrzana" firma Pontiac, która dość szybko przyciągnęła klientów kupujących dotychczas Oaklandy. Nazwa Oakland zniknęła z rynku w 1931 roku. Wielki kryzys bardzo mocno uderzył Pontiaca. Sprzedaż spadła z 200 tys. sztuk w 1929 roku do 45 tys. egzemplarzy w 1932 roku. Przed bankructwem uchronił firmę ówczesny prezydent GM Alfred P. Solan, który w 1933 roku połączył produkcję Pontiaca i Chevroleta. Modele Pontiaca zatraciły w ten sposób dotychczasowy niepowtarzalny charakter. Sytuacja uległa zmianie w 1940 roku, kiedy to pojawił się nowy aerodynamiczny model Torpedo, a najlepszym przykładem tego jest prezentowany Super Streamliner Torpedo z nadwoziem sedan-coupé z 1941 roku. Samochód napędzany był 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem o poj. 3,9 l i mocy 90 KM lub 8-cylindrowym o poj. 4,07 l i mocy 103 KM.
Pontiac JB Super Streamliner Torpedo
Edward M. Murphy założył w 1893 roku w Pontiac (Michigan) wytwórnię powozów Pontiac Buggy Company.
Auto Świat
Pontiac JB Super Streamliner Torpedo