Pomimo sportowych ambicji Triumphy nie nadawały się do wyścigów. Produkcja zbyt wielu modeli doprowadziła firmę do bankructwa w 1939 r. W 1944 r. Triumpha wykupił Standard, od którego przejął firmę w 1961 r. British Leyland, a w 1984 r., po przejęciu przez Austin-Rovera firma zniknęła z rynku. Pierwszym modelem wypuszczonym po wojnie był Triumph 1800 Saloon 18T i Roadster 18TR. Później przyszła kolej na słynną serię TR, która rozpoczęła się w 1950 r. od wypuszczenia w liczbie 3 sztuk modelu TR-X. Następnie były TR2, TR3 aż po TR6. Model TR3A pojawił się na rynku w 1957 r. i był produkowany do 1962 r. Napędzany 4-cylindrowym, górnozaworowym, rzędowym silnikiem o pojemności 1991 ccm i mocy 100 KM pozwalał na rozwinięcie prędkości 175 km/h. Od 1959 r. montowano również silniki o pojemności 2138 ccm.
Triumph TR3A 1957 rok Anglia
Triumph zaczął produkować samochody w 1923 r. Ówczesny menedżer firmy Claude Holbrook, preferował pojazdy klasy średniej, w dodatku drogie.
Auto Świat
Triumph TR3A 1957 rok Anglia