Znak P-2, czyli "linia pojedyncza ciągła", oddziela pasy ruchu o tym samym kierunku i oznacza zakaz przejeżdżania przez linię i najeżdżania na nią. Często można zauważyć ten znak tuż przed skrzyżowaniami, na jezdniach o kilku pasach ruchu w jednym kierunku. W takich przypadkach ma ona służyć ukierunkowaniu ruchu oraz uporządkowaniu pojazdów na poszczególnych pasach, co jest szczególnie ważne w sytuacji pasów kierunkowych.Znak P-4, czyli "linia podwójna ciągła", rozdziela pasy ruchu o kierunkach przeciwnych i oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię i najeżdżania na nią. Warto zaznaczyć, że wbrew powszechnie panującej opinii podwójna linia ciągła nie oznacza automatycznie zakazu wyprzedzania. Co prawda, z uwagi na szerokość polskich jezdni na wielu odcinkach dróg tego typu oznakowanie skutkować będzie tym, że chcąc nie złamać przepisów, nie będziemy mogli wyprzedzić innego pojazdu. Ale już w miejscach, gdzie pomimo występowania na osi jezdni "podwójnej ciągłej" są na przykład dwa pasy w jednym kierunku i podczas wyprzedzania nie najedziemy na linię ciągłą, manewr taki jest dozwolony.Pamiętajmy jeszcze o jednym - za granicą zdarzają się pewne różnice w oznakowaniu poziomym. W Republice Czeskiej spotkać można pojedyncze linie ciągłe oddzielające pasy o przeciwnym kierunku ruchu. Co prawda, ani jednej, ani drugiej nie wolno przekraczać, ale jednak w niektórych przypadkach spowoduje to błędną interpretację sytuacji na drodze. Warto na to oznaczenie zwrócić szczególną uwagę, planując podróż przez kraj naszych południowych sąsiadów.
Uwaga na linie ciągłe
Policjanci często słyszą pytanie o to, jaka jest różnica pomiędzy linią ciągłą pojedynczą a linią ciągłą podwójną. Lektura rozporządzenia ministrów infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji z dnia 31 lipca 2002 roku w sprawie znaków i sygnałów drogowych pomoże poznać nam definicję tych znaków poziomych, a jednocześnie zauważyć podstawową różnicę między nimi.