Był to pojazd zaprojektowany przez Herberta Austina, który pracował dla korporacji w Australii. W 1901 r. dział produkujący samochody przejęła firma Vickers. Kłopoty finansowe doprowadziły w 1927 r. do przejęcia firmy przez Williama Mo-rrisa. W 1938 roku Wolseley wszedł w skład grupy Nufifield, w 1952 roku trafił do BMC, w 1968 roku do Leylanda, a w 1975 roku nazwa zniknęła z rynku. Pierwszy model 21/60 produkowano w latach 1930-32 w wielu odmianach i typach nadwozi. Po niewielkich zmianach konstrukcyjnych, m.in. wprowadzeniu nowego kształtu chłodnicy, w 1933 r. do produkcji wszedł drugi model o tej samej nazwie. Samochód budowano w wielu wersjach nadwoziowych, opierając je na dwóch długościach ram. Wszystkie auta miały 4-biegowe skrzynie przekładniowe z wolnym kołem oraz hydrauliczne hamulce. Wszystkie napędzane były 6-cylindrowymi silnikami o pojemności 2677 ccm, z wałkami rozrządu w głowicy. Auto rozwijało prędkość do 112 km/h.
Wolseley 21/60 1933 Anglia
Wolseley Sheep Shearing Company była firmą produkującą maszyny do strzyżenia owiec. Pierwszy samochód zbudowano w niej w 1899 r.
Auto Świat
Wolseley 21/60 1933 Anglia