We wrześniu 2013 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu francuski producent zaprezentował jeszcze wersję studyjną tego małego i szybkiego Peugeota. Przygotowanie wersji drogowej trwało prawie rok, ale przyznać trzeba, iż warto było czekać.
Przyznać trzeba, iż Peugeot RCZ R użytkownikowi oferuje znakomite parametry, które mogą przynieść wiele zadowolenia podczas jazdy. Silnik 1.6 THP, który powstał przy współpracy z niemieckim koncernem BMW, otrzymał aż 271 KM mocy (wersja standardowa ma 169 KM) przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy w zakresie od 1900 do 5500 obr./min. Masa własna pojazdu to 1280 kg.
RCZ R od 0 do 100 km/h potrzebuje 5,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna (ograniczona elektronicznie) osiąga 250 km/h. Czterozaciskowe hamulce z tarczami Alcon o rozmiarze 380x32 mm, pozwalają na wyhamowanie z prędkości 130 km/h do zatrzymania na odcinku krótszym niż 61 metrów. Obniżona o 10 mm zawieszenie otrzymało nowe amortyzatory i stabilizatory. Zamontowano również 19-calowe koła z oponami Goodyear Eagle F1 Asymmetric 235/40.
Peugeot RCZ R wyróżnia się elementami nadwozia jak m.in. stały tylny spoiler, nowy dyfuzor, dwie końcówki rury wydechowej oraz dwukolorowy lakier. Do wyboru mamy: Moroccan Red, Nera Black, Mercury Grey i Opal White. We wnętrzu zamontowano sportowe siedzenia, tapicerka otrzymała pokrycie skórzane oraz elementy logo R.