Volkswagen Samochody Osobowe w ciągu dwunastu miesięcy przekazano klientom na świecie 5,73 mln samochodów (2011: 5,09 mln; + 12,7 procent). Cały koncern Volkswagen w 2012 roku sprzedał 9,07 mln samochodów (2011: 8,16; +11,2 procent).

W Polsce w 2012 roku zarejestrowano 22.640 samochodów, to o 16,2 procent więcej niż rok wcześniej (2011: 19.480 szt.). Udział w rynku wzrósł z 7,09 do 8,37 procent. Największym zainteresowaniem klientów cieszyły się modele: Golf (5.834 szt.), Passat (4.116 szt.) Polo (2.740 szt.) oraz Tiguan (2.707 szt.).

„Marka Volkswagen Samochody Osobowe, mimo częściowo trudnej sytuacji na rynkach, znów wyraźnie zwiększyła sprzedaż. Doskonale zadebiutował nowy Golf, który znacznie poprawił pozycję Volkswagena na rynku” – powiedział Christian Klingler, Członek Zarządu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe ds. sprzedaży i marketingu. „Rok 2013 będzie trudnym rokiem, który przyniesie nam nowe i niełatwe wyzwania, ale jesteśmy dobrze przygotowani”.

W Europie w 2012 roku sprzedanych zostało 1,7 mln osobowych Volkswagenów (2011: 1,72 mln, -1,2 procent). Znaczny wzrost odnotowany został w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 22,4 procent do 267.100 sztuk (2011: 218.100).

W Rosji, będącej największym pojedynczym rynkiem w regionie, wielkość sprzedaży wzrosła do 164.700 aut (2011: 118.000; +39,6 procent).W Europie Zachodniej (bez Niemiec) ze względu na trudną sytuację całego rynku sprzedaż spadła o 6,9 procent do 844.500 samochodów (2011: 906.900).W Niemczech klienci odebrali w ubiegłym roku 586.100 osobowych Volkswagenów (2011: 593.300; - 1,2 procent).

Rekordowa sprzedaż Volkswagena w 2012 roku Foto: Auto Świat
Rekordowa sprzedaż Volkswagena w 2012 roku

W regionie Azji i Pacyfiku marka zanotowała w 2012 roku wyraźny wzrost sprzedaży, wynoszący 23,2 procent i przekazała nabywcom 2,37 mln pojazdów (2011: 1,93 mln). Na Chiny (z Hong Kongiem), jako największy rynek w regionie, przypadło 2,15 mln aut (2011: 1,72; +24,8 procent). Także na kontynencie amerykańskim sprzedaż rozwijała się bardzo zadowalająco.

W regionie Ameryki Północnej osobowe Volkswageny wybrało 623.300 klientów (2011: 496.700; + 25,5 procent). Pozytywną tendencję można było zaobserwować przede wszystkim w USA, gdzie sprzedaż wzrosła o 35,1 procent do 438.100 sztuk (2011: 324.400).

W Ameryce Południowej nabywców znalazło 836.600 osobowych Volkswagenów (2011: 772.600; + 8,3 procent), z tego 661.000 (2011: 591.700; +11,7 procent) w Brazylii.