Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Renault Twizy

Renault Twizy

Renault Twizy

Renault Twizy to elektryczny pojazd czterokołowy produkowany przez francuską markę. Pojazd zadebiutował w 2012 roku, a w Polsce pojawił się rok później.

Ciężko nazwać go samochodem, bowiem jego słabsza odmiana „45”, osiągająca niespełna 50 km/h i generująca 7 KM jest rejestrowana jako czterokołowiec lekki, co oznacza że wystarcza karta motorowerowa aby nim kierować. Aby prowadzić mocniejszą odmianę „80”, potrzeba już prawa jazdy kategorii B. Waga Twizy wynosi niespełna 500 kg.

Pojazd bardzo wyróżnia się na ulicy. Jest bardzo wąski, krótki, brakuje mu tylnej szyby (zabudowane nadwozie) a nawet... drzwi! W standardzie od otaczającego nas świata, ochrania nas jedynie pałąk, który wraz z nadwozie tworzy swego rodzaju klatkę bezpieczeństwa. Za dopłatą otrzymamy panel sięgający od pałąka do progu, dlatego jazda małym Renault wskazana jest jedynie w ciepłe i bezdeszczowe dni, bowiem szyby nie otrzymamy nawet za dopłatą. Brakuje tu również takich „rarytasów” jak ABS, ESP, klimatyzacji czy nawet ogrzewania.

Francuski pojazd jest 2-osobowy, jednak siedzenie pasażera znajduje się za kierowcą, jak w motocyklu. Dodatkowo, jest on zmuszony siedzieć okrakiem, obejmując nogami kierowcę. Siłą napędową jest silnik asynchroniczny o wcześniej wspomnianej mocy 17 KM.

Zgodnie z zapowiedziami producenta, Twizy jest w stanie przejechać do 120 km, jednak rzeczywisty zasięg wynosi ok. 80 km. Ładowanie akumulatorów odbywa się z 230-woltowej sieci, a czas ładowania wynosi 3,5 godziny. Co ciekawe, kupując pojazd, nie stajemy się jednocześnie właścicielami akumulatora. Trzeba płacić comiesięczny czynsz za jego wypożyczenie.

Renault Twizy - generacje

Renault Twizy (2012&nbsp-&nbsp)

Renault Twizy (2012 - )

Renault Twizy - powiązane artykuły

100 tys. km w Renault Twizy! Właściciel ładował swojego "elektryka" ponad 2 tys. razy

100 tys. km w Renault Twizy! Właściciel ładował swojego "elektryka" ponad 2 tys. razy

Nałogi bywają różne – jedni idą w alkohol i inne używki, drudzy w... elektromobilność. Christian Staffler przejechał swoim Renault Twizy 100 tys. km przez 10 lat i zaraził "Twizy’ową gorączką" całą rodzinę. Chociaż ładował swojego "elektryka" ponad 2 tys. razy, wciąż przejeżdża nim do 70 km bez szukania gniazdka. A do tego wcale go nie znienawidził – jest wręcz odwrotnie!
Tańsze Renault Twizy z Chin

Tańsze Renault Twizy z Chin

Po raz kolejny pojawił się chiński klon, tym razem Renault Twizy. Nie pozostawiająca żadnych złudzeń kopia nazywa się Rayttle E28 i także jeździ elektrycznie.
Te maluchy mogą by niebezpieczne

Te maluchy mogą by niebezpieczne

Takie auta nie wymagają w wielu krajach posiadania prawa jazdy, ale też i nie zapewniają bezpieczeństwa. Potwierdziły to najnowsze testy zderzeniowe EuroNCAP.
Auta bez ściemy  - Renault Twizy vs Chatenet Ch30

Auta bez ściemy - Renault Twizy vs Chatenet Ch30

Tym razem przetestowaliśmy dla Was dwa wyjątkowe mikropojazdy. Sprawdźcie czy elektryczny Renault Twizy jest fajniejszy od Chateneta Ch30 - mikrocara klasy premium.
Auta bez ściemy #14 - Renault Twizy vs Chatenet Ch30

Auta bez ściemy #14 - Renault Twizy vs Chatenet Ch30

Po wakacyjnej przerwie wracamy z nowym odcinkiem AUT BEZ ŚCIEMY! Tym razem przetestowaliśmy dla Was dwa wyjątkowe mikropojazdy. Sprawdźcie czy elektryczny Renault Twizy jest fajniejszy od Chateneta Ch30 - mikrocara klasy premium.
Test Renault Twizy – miejska propozycja z napędem elektrycznym

Test Renault Twizy – miejska propozycja z napędem elektrycznym

Niewielkie rozmiary sprawiają, że Renault Twizy jest świetne do jazdy w mieście, elektryczny napęd zapewnia tanią eksploatację, a budowa umożliwia podróżowanie tylko w ciepłe dni
Pierwszy Renault Twizy sprzedany

Pierwszy Renault Twizy sprzedany

Pierwszy egzemplarz nietypowego pojazdu z napedem elektrycznym Renault Twizy został sprzedany w Polsce. Nabywcą jest firma z Mielna (gmina Grunwald), która będzie udostępniała Twizy turystom.
Renault Twizy kosztuje 33 900 zł

Renault Twizy kosztuje 33 900 zł

Renault wprowadziło do polskiej oferty elektrycznym model Twizy, będący połączeniem skutera i samochodu. Czy ten śmiały projekt przyjmie się nad Wisłą?
Twizy Renault Sport F1 – nieograniczone możliwości

Twizy Renault Sport F1 – nieograniczone możliwości

Czy możliwa jest kombinacja miejskiego pojazdu z napędem elektrycznym z elementami Formuły 1? Ten szalony pomysł zrealizowali inzynierowie Renault i stworzyli coś naprawdę wyjątkowego
Renault Twizy: na prąd, na wesoło

Renault Twizy: na prąd, na wesoło

Renault unika nazywania Twizy’ego autem. I słusznie, bo w konkurencji z prawdziwymi samochodami nie miałby szans. Za to sprawia mnóstwo frajdy!
Audi Urban Concept

Audi Urban Concept

Na salonie we Frankfurcie zaparkuje Audi Urban Concept, dwuosobowy samochodzik służący do przeciskania się w zatłoczonych metropoliach przyszłości.
Renault Twizy jest prawie jak Smart

Renault Twizy jest prawie jak Smart

Elektryczny samochód za 28 tys. zł – brzmi nieźle, a jak jest naprawdę?

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech