Kilka tygodni temu ten pojazd wywołał duże zamieszanie na stoisku Renault w Genewie: pełnowartościowy samochód elektryczny za 7 tys. euro! Czyżby auta elektryczne tak szybko stały się ogólnodostępne?
Twizy ma w przyszłości zapełnić centra nowoczesnych miast, gdzie to, czy samochód jest przyjazny dla środowiska liczy się bardziej od tego, czy ma dużą moc. Czyżby Smart miał już wkrótce poczuć oddech konkurencji na plecach? Na razie szefostwo firmy nie powinno się zbytnio martwić, bo jak wiadomo: „prawie” robi różnicę...
Po pierwsze: koszt zakupu. Tu możemy przyznać najwyżej 3 gwiazdki. 6990 euro to cena samego pojazdu. Za akumulatory trzeba jeszcze doliczyćmiesięcznie 45 euro czynszu – za takie pieniądze klasycznym Smartem z dieslem przejedziemy prawie 1000 km. Poza tym ok. 28 tys. zł kosztuje Twizy 45, a więc pojazd rozpędzający się do 45 km/h. Podstawowa odmiana, która może osiągnąć 80 km/h, ma kosztować o ok. 10 tys. zł więcej.
Za takie pieniądze otrzymamy jednoosobowe auto z miejscem na zakupy. Teoretycznie z tyłu powinien zmieścić się pasażer, ale człowiek normalnej postury nie wytrzyma tam dłużej niż 3 minuty, a każdy, kto widział crashtest z uderzeniem od tyłu i ma odrobinę wyobraźni, dziecka tu nie posadzi.
A więc pozostaje torba z zakupami, tyle że nie możemy jej nigdzie przymocować,a klasycznych drzwi brak.Twizy ma być trendy. Gdy stoi w korku, wygląda jak SUV, ale do jego wnętrza trafiają wszystkie spaliny z ulicy. Jak w skuterze, tyle że jednośladem nie zdarza nam się tak długo stać między innymi samochodami.
Ze skuterem łączy go jeszcze coś – elektryczne Renault nie ma ogrzewania, no bo po co ogrzewać otwarty pojazd?
Sprzedaż Twizy’ego rozpocznie się w marcu przyszłego roku.
Galeria zdjęć
Prototyp. Renault zwraca uwagę na to, że pojazd nie jest jeszcze seryjny i może mieć pewne braki pod względem jakości montażu
Coś pomiędzy. Jeszcze nie samochód, ale już nie zwinny skuter (w środku stoi Piaggio MP3 Hybrid)
Minimalizm. W aucie znalazło się tylko to, co najważniejsze: 2 pedały, kilka włączników – spartański Twizy więcej nie potrzebuje
Renault Twizy ma być adresowane do „aktywnych mieszkańców miast”
Renault Twizy jest prawie jak Smart
Renault Twizy jest prawie jak Smart
Renault Twizy jest prawie jak Smart
Renault Twizy jest prawie jak Smart
Renault Twizy jest prawie jak Smart
Renault Twizy jest prawie jak Smart
Renault Twizy jest prawie jak Smart
Renault Twizy jest prawie jak Smart
Renault Twizy jest prawie jak Smart
Renault Twizy jest prawie jak Smart