Cennik Suzuki Baleno otwiera model napędzany 1,2-litrowym motorem benzynowym. Pod nazwą Dualjet ukrywa się dosyć nietuzinkowe rozwiązanie, a mianowicie podwójny system wtryskowy. Zmyślna technologia sprawia, że auto dysponuje mocą na poziomie 90 koni mechanicznych. A to całkiem sporo zważywszy na fakt, że hatchback waży tylko 865 kilogramów. Podstawowa wersja Baleno osiąga pierwszą setkę w 12,3 sekundy. Spalanie w cyklu miejskim wynosi tylko 5,3 litra.

{ "size": { "height": 2000, "bytes": 1302101, "width": 2992 }, "available": { "start": "2017-12-14 00:00:00+0100" }, "caption": "Suzuki Baleno", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZGY7MDA_/abe0d2bb2a86349f1f9df27fc785b13e.jpeg", "uuid": "775ef9a4-19e6-5226-b51b-974bfdde1930", "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "abe0d2bb2a86349f1f9df27fc785b13e", "ocdnExt": "jpeg" }, "copyright": { "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "contentSources": [ { "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "name": "Onet" } ], "asyncAdSlot": null } Suzuki Baleno
Suzuki Baleno

Pod maską nowego Baleno pracuje układ hybrydowy, który składa się z silnika benzynowego o pojemnośni 1,2 litra sparowanego z urządzeniem pełniącym rolę silnika elektrycznego o nazwie Integrated Starter Generator. Pod nazwą ukrywa się połączenie rozrusznika z alternatorem. Dodatkowo elementem zestawu są baterie litowo-jonowe, a wersja nazywa się Smart Hybrid Vehicle by Suzuki.

Co daje ta technologia? Prosty zestaw nie komplikuje nadmiernie budowy jednostki napędowej, a mimo wszystko jest w stanie poprawić nieco dynamikę jazdy, wydłuża czas pracy w trybie uśpienia silnika benzynowego na postoju oraz obniża spalanie. W cyklu mieszanym Baleno spala tylko 4 litry benzyny. A to przy baku o pojemności 37 litrów przekłada się na zasięg o wartości 925 kilometrów.

{ "size": { "height": 2000, "bytes": 1670018, "width": 2992 }, "available": { "start": "2017-12-14 00:00:00+0100" }, "caption": "Suzuki Baleno", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YTU7MDA_/54d0023875465a649b2b52a1328fbe59.jpeg", "uuid": "3933795b-fe2e-517d-83f6-bb0a5e4b8f24", "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "54d0023875465a649b2b52a1328fbe59", "ocdnExt": "jpeg" }, "copyright": { "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "contentSources": [ { "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "name": "Onet" } ], "asyncAdSlot": null } Suzuki Baleno
Suzuki Baleno

Pod maską nowego Suzuki Baleno występuje też nowoczesny doładowany motor 1,0 BoosterJet o mocy 112 koni mechanicznych. 3-cylindrowy silnik wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa wyśmienicie radzi sobie z napędzaniem ważącego tylko 905 kilogramów auta. Przyspieszenie do pierwszej setki w wersji ze skrzynią manualną trwa 11,4 sekundy. Przekładnia automatyczna skraca czas sprintu o 0,4 sekundy.

Priorytetem dla jednostki Boosterjet jest też oszczędność. Podczas jazdy w mieście doładowane Baleno wyposażone w 5-biegową skrzynię manualną spala tylko 5,4 litra benzyny. W trasie wynik można obniżyć do zaledwie 4 litrów.

Suzuki Baleno bez wątpienia stanowi propozycję dla kierowców szukających samochodu w atrakcyjnej cenie. Cennik modelu startuje od zaledwie 43 900 złotych za wersję Comfort. Standardem w niej jest 3-letnia gwarancja z limitem kilometrów na poziomie 100 tysięcy, a ponadto 6 poduszek powietrznych, klimatyzacja manualna, ABS i ESP, pakiet elektryczny i LED-owe światła do jazdy dziennej.

Oczko wyżej plasuje się wersja o nazwie Premium. W jej przypadku dopłata wynosi zaledwie 3 tysiące złotych. Za tę sumę nabywca otrzyma radio z napędem CD i zestawem głośnomówiącym Bluetooth, obitą skórą kierownicę wielofunkcyjną oraz elektryczną regulację lusterek. Za kolejne 2 tysiące Baleno można wybrać wersję Premium Plus. W tej cenie Suzuki dorzuca podgrzewane fotele przednie, tempomat adaptacyjny i Radar Brake Support. RBS sprawia, że auto w razie wykrycia zagrożenia kolizją zatrzyma się samo.

{ "size": { "height": 2000, "bytes": 1676828, "width": 2992 }, "available": { "start": "2017-12-14 00:00:00+0100" }, "caption": "Suzuki Baleno", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZjM7MDA_/6e0baf9bdc4fa0ee224f894db96586f9.jpeg", "uuid": "c3ca1927-f671-5a5a-b10d-37a095b6027b", "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "6e0baf9bdc4fa0ee224f894db96586f9", "ocdnExt": "jpeg" }, "copyright": { "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "contentSources": [ { "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "name": "Onet" } ], "asyncAdSlot": null } Suzuki Baleno
Suzuki Baleno

Różnica między wersją Premium Plus a topową Elegance to 10 tysięcy złotych. Wydatek ten z nawiązką rekompensuje ilość dodanych elementów. W najbogatszych modelach w standardzie montowane są m.in. reflektory ksenonowe HID, klimatyzacja automatyczna, interaktywny system multimedialny z nawigacją i kamerą cofania, 16-calowe obręcze aluminiowe oraz przyciemnione szyby w tylnej części nadwozia.

Suzuki Baleno - pełen cennik

Suzuki Baleno Comfort Premium Premium Plus Elegance
1,2 DualJet 43 900 zł 46 900 zł 48 900 zł 58 900 zł
1,2 DualJet SHVS X X X 65 900 zł
1,0 BoosterJet - 5b manual X X 58 900 zł 68 900 zł
1,0 BoosterJet - 6b automat X X X 73 900 zł