Cennik Suzuki Baleno otwiera model napędzany 1,2-litrowym motorem benzynowym. Pod nazwą Dualjet ukrywa się dosyć nietuzinkowe rozwiązanie, a mianowicie podwójny system wtryskowy. Zmyślna technologia sprawia, że auto dysponuje mocą na poziomie 90 koni mechanicznych. A to całkiem sporo zważywszy na fakt, że hatchback waży tylko 865 kilogramów. Podstawowa wersja Baleno osiąga pierwszą setkę w 12,3 sekundy. Spalanie w cyklu miejskim wynosi tylko 5,3 litra.

Suzuki Baleno
Suzuki Baleno

Pod maską nowego Baleno pracuje układ hybrydowy, który składa się z silnika benzynowego o pojemnośni 1,2 litra sparowanego z urządzeniem pełniącym rolę silnika elektrycznego o nazwie Integrated Starter Generator. Pod nazwą ukrywa się połączenie rozrusznika z alternatorem. Dodatkowo elementem zestawu są baterie litowo-jonowe, a wersja nazywa się Smart Hybrid Vehicle by Suzuki.

Co daje ta technologia? Prosty zestaw nie komplikuje nadmiernie budowy jednostki napędowej, a mimo wszystko jest w stanie poprawić nieco dynamikę jazdy, wydłuża czas pracy w trybie uśpienia silnika benzynowego na postoju oraz obniża spalanie. W cyklu mieszanym Baleno spala tylko 4 litry benzyny. A to przy baku o pojemności 37 litrów przekłada się na zasięg o wartości 925 kilometrów.

Suzuki Baleno
Suzuki Baleno

Pod maską nowego Suzuki Baleno występuje też nowoczesny doładowany motor 1,0 BoosterJet o mocy 112 koni mechanicznych. 3-cylindrowy silnik wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa wyśmienicie radzi sobie z napędzaniem ważącego tylko 905 kilogramów auta. Przyspieszenie do pierwszej setki w wersji ze skrzynią manualną trwa 11,4 sekundy. Przekładnia automatyczna skraca czas sprintu o 0,4 sekundy.

Priorytetem dla jednostki Boosterjet jest też oszczędność. Podczas jazdy w mieście doładowane Baleno wyposażone w 5-biegową skrzynię manualną spala tylko 5,4 litra benzyny. W trasie wynik można obniżyć do zaledwie 4 litrów.

Suzuki Baleno bez wątpienia stanowi propozycję dla kierowców szukających samochodu w atrakcyjnej cenie. Cennik modelu startuje od zaledwie 43 900 złotych za wersję Comfort. Standardem w niej jest 3-letnia gwarancja z limitem kilometrów na poziomie 100 tysięcy, a ponadto 6 poduszek powietrznych, klimatyzacja manualna, ABS i ESP, pakiet elektryczny i LED-owe światła do jazdy dziennej.

Oczko wyżej plasuje się wersja o nazwie Premium. W jej przypadku dopłata wynosi zaledwie 3 tysiące złotych. Za tę sumę nabywca otrzyma radio z napędem CD i zestawem głośnomówiącym Bluetooth, obitą skórą kierownicę wielofunkcyjną oraz elektryczną regulację lusterek. Za kolejne 2 tysiące Baleno można wybrać wersję Premium Plus. W tej cenie Suzuki dorzuca podgrzewane fotele przednie, tempomat adaptacyjny i Radar Brake Support. RBS sprawia, że auto w razie wykrycia zagrożenia kolizją zatrzyma się samo.

Suzuki Baleno
Suzuki Baleno

Różnica między wersją Premium Plus a topową Elegance to 10 tysięcy złotych. Wydatek ten z nawiązką rekompensuje ilość dodanych elementów. W najbogatszych modelach w standardzie montowane są m.in. reflektory ksenonowe HID, klimatyzacja automatyczna, interaktywny system multimedialny z nawigacją i kamerą cofania, 16-calowe obręcze aluminiowe oraz przyciemnione szyby w tylnej części nadwozia.

Suzuki Baleno - pełen cennik

Suzuki Baleno Comfort Premium Premium Plus Elegance
1,2 DualJet 43 900 zł 46 900 zł 48 900 zł 58 900 zł
1,2 DualJet SHVS X X X 65 900 zł
1,0 BoosterJet - 5b manual X X 58 900 zł 68 900 zł
1,0 BoosterJet - 6b automat X X X 73 900 zł