Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Suzuki Splash

Suzuki Splash

Suzuki Splash

Suzuki Splash to małe auto miejskie należące do segmentu A. Samochód pojawił się w 2008 roku, zastępując w Europie model Wagon R+. Jego bliźniaczym modelem jest Opel Agila, która różni się odrobinę pasem przednim oraz tylnym.

Splash został zbudowany na zmodernizowanej płycie podłogowej popularnego Swifta. Stylistycznie auto prezentuje się o wiele bardziej korzystnie od swojego poprzednika. Dominują obłe kształty, a spore lecz wydłużone reflektory dodają autu nico dynamiki. Z tyłu w oko wpadają pionowe światła, które zostały „wygięte” w przedni kierunku.

Dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu, miejsca nad głowami dla pasażerów jest wystarczająco, jednak na tylnej kanapie, roślejsze osoby mogą oni narzekać na brak przestrzeni na nogi. Materiały użyte do wykończenia środka nie są najlepszej jakości, ale w tej klasie auta nie powinno to nikogo dziwić. Bagażnik nie oferuje zbyt wiele, a jego pojemność wynosi 176 litrów. W przypadku wybrania wersji wyposażeniowej komfort, otrzymujemy dodatkowy, 36-litrowy schowek pod podłogą kufra.

W 2012 roku przeprowadzono facelifting auta, który objął głównie modernizację przedniego pasa.

Pod maską pracować może litrowy silnik 3-cylindrowy o mocy 65 KM, 1,2-litrowy, 4-cylindrowy silnik o mocy 85 lub 95 KM (moc jest zależna od rynku na którym auto jest oferowane) lub 1,3-litrowy turbodiesel (zapożyczony od FIATa) generujący 75 KM. Moc przekazywana jest na przednią oś, za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni ręcznej lub 4-stopniowego automatu.

W 2015 roku zakończono produkcję Splasha, a jego miejsce zajął Celerio (niespokrewniony z Oplem), który jest jednocześnie europejską wersją modelu Alto.

Suzuki Splash - generacje

Suzuki Splash (2008&nbsp-&nbsp)

Suzuki Splash (2008 - )

Suzuki Splash - powiązane artykuły

Suzuki Splash: maluch pełen zalet

Suzuki Splash: maluch pełen zalet

Suzuki Splash to samochód, który daje dokładnie to, czego oczekujemy od miejskiego auta tej klasy. Dlaczego więc jest tak rzadkim gościem na naszych drogach? Odpowiedzi na to pytanie szukałem podczas kilkudniowego testu.

Suzuki Splash 1.0 Club w teście

Suzuki Splash 1.0 Club w teście

Suzuki Splash jest na rynku od kilku lat i niedawno przeszedł swój pierwszy delikatny retusz. Kuracja odmładzająca pomogła, bo samochód wygląda bardziej nowocześnie, choć o rewolucji nie ma mowy. Splash powstał na bazie większego Swifta, co w tym przypadku jest ogromną i odczuwalną zaletą. Wnętrze oferuje naprawdę sporo przestrzeni. Nieco słabiej na tym tle wypada 178-litrowy bagażnik. Zaletą Suzuki Splasha jest bogate wyposażenie standardowe. Testowana przeze mnie wersja 1.0 Club ma seryjnie montowany komplet czterech poduszek powietrznych, elektryczne szyby, regulację wysokości obu przednich foteli, a nawet manualną klimatyzację i radio z odtwarzaczem CD i MP3 oraz czterema głośnikami. To oczywiście przekłada się bezpośrednio na cenę, która na pierwszy rzut oka odstrasza. Testowany przeze mnie Splash napędzany był 3-cylindrowym silnikiem o pojemności 1 litra. Kultura pracy trzech cylindrów stoi na wysokim poziomie, ale głównie w środkowym zakresie obrotów. Natomiast sprawne podróżowanie, dające przyjemność z jazdy, wymaga mocnego wkręcania na obroty. Moc 68 KM oraz moment obrotowy sięgający 90 Nm pozwalają na dynamiczną jazdę po mieście, ale już w trasie silnik znacznie gorzej radzi sobie z rozpędzaniem 1-tonowego "malucha". Dużym plusem Suzuki Splasha jest prowadzenie. Precyzyjne i pewne, wręcz przyjemne. Mimo wysokiego nadwozia auto jedzie stabilnie, a pokonywanie zakrętów nie robi na nim większego wrażenia. W trasie wyniki na poziomie 5 litrów na 100 km to standard....

Nowa oferta na Suzuki Splash w 2011 roku

Nowa oferta na Suzuki Splash w 2011 roku

Od lutego w polskich salonach Suzuki pojawi się odświeżona gama modelu Splash, wprowadzająca zmiany w ofercie silnikowej i wyposażeniu. Ceny miejskiego auta zaczynają się od 37 900 zł

Suzuki Splash - Maluch idealny do miasta

Suzuki Splash - Maluch idealny do miasta

Jazda w mieście nie wymaga mocnego silnika. Zobacz jak w naszym teście sprawdziło się Suzuki Splash z podstawowym silnikiem.

Suzuki Splash – pogromca miasta

Suzuki Splash – pogromca miasta

Brak miejsc do parkowania? Zatłoczone ulice? Rosnące ceny paliw? Dla posiadacza Suzuki Splash nie stanowi to większego zmartwienia. Miejski wojownik wszędzie się wciśnie, spalając przy tym kilka kropel paliwa.

Suzuki Splash: kolejne szczegóły

Suzuki Splash: kolejne szczegóły

Suzuki Splash, którego światowa premiera odbędzie się na wrześniowych targach we Frankfurcie, a w sprzedaży pojawi się wiosną przyszłego roku, ma być autem skierowanym głównie do młodych rodzin.

Suzuki Splash za rok

Suzuki Splash za rok

Jeszcze rok temu, na targach w Paryżu, Suzuki Splash prezentowany był jako model koncepcyjny. W tym roku we Frankfurcie pojawi się już wersja produkcyjna, która w sprzedaży w trzech wersjach silnikowych dostępna będzie od wiosny 2008 r.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test