Suzuki Splash ma pomóc japońskiej marce jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję w segmencie małych aut. Choć sylwetką będzie nieco nawiązywać do modelu Wagon R+, to jednak nie będzie to jego bezpośredni kontynuator. Ma zaspokoić europejskie gusta i wymagania pod względem przestronności, kompaktowości, nowoczesnego wzornictwa, aerodynamiki, jakości, zwrotności, osiągów i przyjazności środowisku naturalnemu. Również pod względem bezpieczeństwa nowy model powinien spełnić oczekiwania klientów oferując m.in. 6 poduszek powietrznych oraz system ESP.

Suzuki Splash pośród innych modeli z tego segmentu wyróżniać się będzie relatywnie wysokim nadwoziem (1,6 metra), bazującym na nadwoziu modelu Swift. Pozostałe wymiary samochodu, czyli długość 3,7 metra i szerokość 1,7 metra, zapewniają, że kabina jest dostatecznie przestronna, oferując wygodę podróżowania wszystkim pasażerom. Wnętrze zostało zaprojektowane tak, że dorośli na wszystkich miejscach będą mieli wystarczająco miejsca na nogi.

Suzuki Splash będzie dostępny z dwoma silnikami benzynowymi: 1.0 l, trzycylindrowy, 12V, o mocy 65 KM oraz 1.2 l, czterocylindrowy, 16V, o mocy 86 KM. Klienci zdecydowani na zakup auta napędzanego jednostką wysokoprężną będą mogli wybrać sprawdzony silnik 1.3 l z systemem common-rail, wyposażony w filtr cząstek stałych. Silnik ten osiąga maksymalną moc 75 KM.

Suzuki w nowym modelu zastosowało jednostki napędowe, które spełniają rygorystyczne normy emisji spalin. Wszystkie trzy silniki w połączeniu z piecioprzełożeniową skrzynią biegów charakteryzują się emisją CO2 od 120 do 140 g/km.

Roczny plan sprzedaży modelu Splash w Europie ustalony został na poziomie 60.000 sztuk. Ten zupełnie nowy samochód produkowany będzie w fabryce Magyar Suzuki Corporation na Węgrzech, która obecnie wytwarza takie model jak Swift, SX4 i Ignis. Suzuki zwiększy liczbę aut produkowanych w MSC z 164.000 (wynik z 2006) do poziomu 300.000 sztuk w 2008 roku.