Głównymi zaletami kompaktowego modelu, mierzącego 3,72 m długości, ma być przestronność wnętrza połączona z nowoczesnym i sportowym wyglądem oraz niezwykle ekonomicznymi silnikami.

Zwarta sylwetka auta zapewni sprawne manewrowanie na wąskich ulicach i ciasnych parkingach, zapewniając mimo to wystarczająco miejsca w środku dla pięciu osób i niemałego bagażu. Suzuki Splash został zbudowany na zmodyfikowanej platformie modelu Swift, której rozstaw osi został pomniejszony o 30 mm. Do nowej konstrukcji zostały przystosowane nadwozie, układ kierowniczy czy hamulce.

W kwestii bezpieczeństwa biernego i czynnego Suzuki wprowadziło wiele znanych i sprawdzonych już rozwiązań. System ABS zapobiega blokadzie kół podczas nagłego hamowania, natomiast system wspomagania automatycznie zwiększa jego siłę w krytycznych sytuacjach. Rozdzielacz siły hamowania dokonuje podziału pomiędzy kołami zapewniając większą skuteczność szczególnie podczas pokonywania zakrętów, natomiast system ESP pozwala na utrzymanie zamierzonego toru jazdy korygując ewentualne błędy kierowcy. Do wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo pasywne - obok nadwozia o wysokiej sztywności - należą także przód auta zoptymalizowany pod kątem ochrony pieszych, sześć poduszek powietrznych (2 przednie, 2 boczne, 2 kurtyny) oraz pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa przednich foteli.

Nabywcy nowego Suzuki będą mieć do wyboru trzy wersje silnikowe - dwie benzynowe i jednego diesla. Pierwsza jednostka benzynowa ma pojemność 1.0l, 3 cylindry i moc 65KM, druga 1.2l, 4 cylindry i moc 86KM. Miłośnicy silników wysokoprężnych będą mogli wybrać jednostkę 1,3-litrową z bezpośrednim wtryskiem o mocy 75 KM, produkowaną w Indiach na licencji Fiata. Wszystkie silniki oferowane są z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Czterobiegowy automat montowany jest z silnikiem benzynowym o pojemności 1.2l.