Brak przerw w przekazywaniu momentu obrotowego podczas zmiany biegów to największa zaleta stosowania dwusprzęgłowej skrzyni. Jej atuty docenia coraz więcej producentów, m.in.: VW (DSG), Ford (Power Shift), Alfa Romeo (TCT), Mercedes (7 G Tronic Plus), BMW (DKG), Renault (EDC). Od tego roku oferuje ją także koreański producent.
Nadwozie/jakość
Wyszukana linia nadwozia, a w nim – równie ciekawe wnętrze wykonane z materiałów wysokiej jakości (w wersji XL wzbogacone o panele pokryte lakierem fortepianowym i dodatkową iluminację). Najnowszy kompakt Kii spodobać się może także za sprawą dużej ilości miejsca dla podróżnych i na bagaż.
Układ napędowy/Osiągi
Pod maską testowanej wersji znajdował się nowy zespół napędowy. Benzynowa jednostka 1.6, zasilana bezpośrednim wtryskiem paliwa, współpracuje z 2-sprzęgłowym „automatem”.
Przyznajemy, że to zestawienie początkowo nie przypadło nam do gustu (o prawie 1 s gorsza dynamika niż z manualną przekładnią), ale w miarę przejeżdżania kilometrów nasza opinia była coraz lepsza.
Płynna i szybka zmiana przełożeń (choć mieliśmy wrażenie, że skrzynia DSG robi to sprawniej) to zaleta nie tylko podczas jazdy miejskiej. Największe zaskoczenie było jednak w trakcie tankowania.
Spodziewaliśmy się, że cee’d z „automatem” jest bardziej paliwożerny,a okazało się, że pojazd zużył średnio tylko 6,7 l/100 km. Mimo że spalanie było wyższe od danych producenta, uznaliśmy je za bardzo dobre.
Układ Jezdny/komfort
Sprężyste, choć zapewniające wysoki komfort jazdy podwozie pozwala na przyjemną i bezpieczną jazdę. Kia w cee’dzie umożliwiła kierowcy zmianę siły wspomagania (trzy ustawienia), jednak różnice między tymi trybami są słabo wyczuwalne.
Koszty/Bezpieczeństwo
Patrząc na cenę testowanego egzemplarza, mamy przeświadczenie, że koreański producent poczuł się na rynku bardzo pewnie i zaczął windować ceny. Po części jest to prawda, ale trzeba pamiętać, że chodzi o topową wersję XL. Nowy kompakt Kii w testach zderzeniowych Euro NCAP dostał maksymalną notę.