Jak wiemy, ten model został w znacznym stopniu zmodyfikowany, co z całą pewnością jeszcze bardziej przyczyni się do jego niekwestionowanej popularności.
Od lat Toyota Yaris należy w Polsce do grupy najczęściej kupowanych nowych samochodów. Potwierdzeniem tego jest fakt, iż od 1999 roku na polskie drogi trafiło ponad 130 tys. egzemplarzy.
Najnowsza, trzecia generacja tego modelu produkowana jest od 2011 roku i po trzech latach obecności na rynku, producent zdecydował się na jej odświeżenie. Według oficjalnych danych, auto otrzymało aż 1000 nowych komponentów.
Najnowszą Toyotę Yaris na drodze wyróżniają nowe elementy nadwozia jak m.in. przednie reflektory, diody LED do jazdy dziennej oraz charakterystyczna listwa diodowa. Zmienił się także kształt tylnego zderzaka oraz tylne światła zespolone, które otrzymały technologię LED.
Konstruktorzy dokonali także wielu zmian we wnętrzu pojazdu. Nowa jest centralna konsola, osłona zegarów, nawiewów oraz elementy wykończenia drzwi. Dla większej ergonomii wnętrza skrócony został także drążek zmiany biegów oraz o 23 mm podniesiony został panel centralny. Dzięki temu na tunelu centralnym pojawił się także nowy schowek. Zastosowano także nowy system multimedialny – Toyota Touch II z 7-calowym ekranem dotykowym.
Nabywca Toyoty Yaris ma do wyboru trzy rodzaje napędów. Silniki benzynowe - 1.0 VVT-i o mocy 69 KM, 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 KM, dostępne także z automatyczną skrzynią biegów typu CVT). Jednostki wysokoprężne - 1.4 D-4D o mocy 90 KM oraz innowacyjnego napęd hybrydowy (100 KM), wykorzystujący silnik benzynowy i elektryczny.
Najtańsza wersja Toyoty Yaris w polskich salonach kosztuje 39 900 zł.
Galeria zdjęć
Tym razem koncern zainwestował rekordowe nakłady, wykraczając daleko poza obowiązujące na rynku zabiegi stylistyczne, które sprowadzają się do odmłodzenia wyglądu pojazdów. Łącznie inżynierowie Toyoty poświęcili na prace rozwojowe nowego Yarisa ponad 500 tysięcy godzin, wymieniając ponad 1000 części. To czterokrotnie więcej niż w przypadku np. face liftingu minivana Verso z 2013 roku.
Z zewnątrz efekt prac działu badawczo-rozwojowego i stylistów Toyoty widać najlepiej z przodu pojazdu. Całkowicie nowy kształt otrzymał przedni grill, masywnie wkomponowany w zderzak. Stylistyka pojazdu jest utrzymana w dotychczasowym języku projektowym Toyoty Under Priority i Keen Look, od teraz jednak w znacznie odważniejszej i stylowej formie. Nowy kształt otrzymały także reflektory przednie, wykorzystujące projektorowe światła główne, diody LED do jazdy dziennej, a także dodatkową, charakterystyczną listwę LED-ową. Dzięki nowej technologii zyskała nie tylko atrakcyjność przedniej części pojazdu, ale także wyraźnie wzrósł zasięg świateł mijania i drogowych.
Innowacyjny napęd hybrydowy (100 KM), wykorzystujący silnik benzynowy i elektryczny. Yaris Hybrid pozostaje mistrzem oszczędności, zużywając w mieście zaledwie 3,1 l/100 km.
W tylnej części auta przeprojektowany został zderzak, dzięki któremu Yaris sprawia wrażenie pewniej osadzonego na drodze i szerszego niż do tej pory. Pojawił się także nowy kształt reflektorów tylnych z charakterystycznymi, czerwonymi kloszami na całej powierzchni i technologią LED.
Rewolucja jakościowa i stylistyczna nastąpiła także we wnętrzu pojazdu. Jak powiedział Pierre Romeo, odpowiedzialny za wygląd kabiny nowego Yarisa, „kluczowe okazały się trzy obszary, które zgłosili nam użytkownicy dotychczasowego modelu: zwiększenie wrażenia przestronności wnętrza, poprawa jakości materiałów oraz uatrakcyjnienie gamy kolorystycznej przy jednoczesnym utrzymaniu ergonomii i przejrzystości deski rozdzielczej". Wszystkie elementy zostały uwzględnione, co skutkuje gruntownie zmodyfikowanym wyglądem kabiny.