Sprzedaż IV generacji w Europie rozpocznie się w grudniu, a do Polski auto trafi na początku przyszłego roku. Jego produkcja już wystartowała w brytyjskich zakładach w Ellesmere Port, a lada dzień pierwsze egzemplarze opuszczą taśmy montażowe polskiej fabryki w Gliwicach. Opel nie ukrywa, że liczy na pozycję lidera w klasie kompakt i przystępuje do ostrego natarcia - na rynku niemieckim model bazowy kosztuje 15 900 euro i jest tańszy o 1500 euro od podstawowego VW Golfa. W momencie rozpoczęcia sprzedaży gama modelowa czwartej generacji Astry obejmie 8 wersji silnikowych, w tym benzynowe: 1.4/100 KM, 1.6/115 KM, 1.4 Turbo/140 KM i 1.6 Turbo/180 KM oraz wysokoprężne jednostki CDTI: 1.3/95 KM, 1.7/110 i 125 KM oraz 2.0/160 KM. Podstawowe silniki współpracować będą z 5-biegową skrzynią manualną, natomiast w pozostałych standardowo montowana będzie przekładnia 6-biegowa.