Auto Świat TV Auto Świat Pit Stop z Olą Fijał. Czy trudniej zdać na prawo jazdy niż zostać topową drifterką?

Auto Świat Pit Stop z Olą Fijał. Czy trudniej zdać na prawo jazdy niż zostać topową drifterką?

Choć Ola Fijał pochodzi z motoryzacyjnej rodziny, to jej początki za kierownicą nie były wcale łatwe. Sama twierdzi, że to znajomi musieli ją namawiać, żeby na poważnie zajęła się motorsportem. Ale kiedy już to zrobiła, szybko przerodziło się to w pasję, której poświęca 90 procent swojego czasu. Jak Ola radzi sobie dziś na torach, a jak po ulicach? Ale to oczywiście nie wszystko w tym odcinku, zapraszamy też na relację z europejskiej premiery marki Chery, która odbyła się w Warszawie.

  • Czy bycie "dziewczyną w motorsporcie" jest przeszkodą, czy atutem?
  • Olja Fijał długo się broniła przed startami w zawodach, przekonali ją znajomi
  • Jedną z pierwszych przygód Oli z drftem, była przejażdżka z Frogiem
  • Zawodniczka uczestniczyła w produkcji serii Drift&Sing, w której znani goście śpiewali (a w zasadzie próbowali śpiewać), siedząc na prawym fotelu pędzącego, prowadzonego przez Olę auta

Takich warunków do uprawiania sportów motorowych wielu zawodników mogło Oli Fijał tylko pozazdrościć: tata organizujący zawody i mający własny team driftingowy, brat startujący w zawodach, rodzinna firma z doskonałym zapleczem technicznym do serwisowania aut. Po pierwszych niezbyt udanych próbach z driftem Ola stwierdziła, że na pewno nie będzie się tym zajmować. Na zmianę decyzji miała wpłynąć… wizyta aktora przygotowującego program do telewizji śniadaniowej! Jak to możliwe? Tego dowiecie się, oglądając rozmowę Łukasza Bąka z utalentowaną zawodniczką, która potrzebowała trochę czasu, żeby odnaleźć pasję do driftu. Zdradzimy też, ile czasu Ola potrzebowała, żeby zrobić prawo jazdy, kim chciała zostać, zanim postanowiła na poważnie zajmować się sportami motorowymi. Jak Oli poszedł jej nasz tradycyjny quiz z wiedzy o przepisach drogowych? "Do driftowania takie rzeczy mi nie są potrzebne".

Europejska premiera marki Chery. Widzieliśmy SUV-y Tiggo 7 i Tiggo 8

Zanim jednak zaprosimy was na świetną rozmowę z jedną z dwóch najpopularniejszych polskich zawodniczek w drifcie, Piotr Szypulski zabierze was na europejską premierę marki Chery, która odbyła się w Warszawie. Koncern Chery jest już obecny w Polsce od ubiegłego roku, a szlaki przetarły należące do niego marki Omoda i Jaecoo, które szturmem wdarły się do czołówki statystyk sprzedaży w naszym kraju. Jakie są plany jednego z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie wobec polskiego rynku?

Premiera TIGGO 7 i TIGGO 8 w Polsce
Premiera TIGGO 7 i TIGGO 8 w PolsceŻródło: CHERY / Piotr Kaczor

Co mają do zaoferowania rodzinne SUV-y Chery Tiggo 7 i Tiggo 8, które zostały zaprezentowane licznie zgromadzonej publiczności podczas warszawskiej premiery? O tym wszystkim opowiemy wam w naszej relacji.

CHERY TIGGO 7 to kompaktowy SUV o długości nieco ponad 4,5 metra, który dzięki dużemu rozstawowi osi (2,67 m) oferuje bardzo przestronne wnętrze i duży bagażnik (500 l).
CHERY TIGGO 7 to kompaktowy SUV o długości nieco ponad 4,5 metra, który dzięki dużemu rozstawowi osi (2,67 m) oferuje bardzo przestronne wnętrze i duży bagażnik (500 l).Żródło: CHERY / Piotr Kaczor
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji