Przeglądając ogłoszenia w polskich serwisach internetowych, wybraliśmy 10 najpopularniejszych malych aut, które można kupić za około 5 tys. zł. Jak sie okazuje wybor nie jest taki mały.
Opel Corsa B - auto podatne na korozję, ale łatwe w obsłudze i tanie w naprawach. Polcane sa wersje z czterocylindorwymi silnikami benzynowymi o pojemności skokowej 1.2 i 1.4 l.
Volkswagen Polo III - to najczęściej egzemplarze z lat 1994-2001, a więc wiekowe, co niestety jest na nich łatwo dostrzegalne. Tak jak w przypadku każdego samochodu tej niemieckiej marki ceny w stosunku do ich rzeczywistej wartości bywają znacznie zawyżone. Założona cena wystarczy na zakup egzemplarza z 1999 roku z czterocylindrowym silnikiem 1.4 o mocy 60 KM.
Renault Clio II - długowieczny model, który mimo różnych wad, zawsze był ceniony przez użytkowników. Nie ma problemu z częściami zamiennymi, a podstawowe wady to korozja i luzy w podwoziu. Za 5 tys. zł mozna kupić egzemplarz z 2000 roku z czterocylindrowym silnikiem 1.1 8V o mocy 58 KM.
Seat Ibiza II- auto z techniką Volkswagena, cenione szczególnie po liftingu w 1999 roku. Łatwy dostęp do zamienników części zamiennych. Za 5 tys. zł możemy kupić wersję z najsłabszym silnikiem 1.0 o mocy 45-50 KM.
Daewoo Matiz - wspomnienie po obecności południowokoreańskiego producenta w Polsce. Do dzisiaj przetrwały egzemplarze z Żerania, które sa w całkiem niezłym stanie. Mały model, ceniony jednak za 5-drzwiowe nadwozie.
Fiat Seicento - model przypominający dobre czasy tyskiej fabryki. Podatny na korozję oraz drobne usterki. Za taką kwote mozemy kupić wersję z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 899 cm3 i mocy 39 KM.
Skoda Felicia - to zmodyfikowana wersja Favorita, która otrzymała już częściowo komponenty z koncernu Volkswagen. Auto napędzane od dziesięcioleci modyfikowanym silnikiem benzynowym czeskiej konstrukcji o pojemnosci skokowej 1.3 l i mocy 54 lub 68 KM. Pojazd teni w naprawie, na rynku nie brakuje części zamiennych. Nadwozie podatne na korozję.
Ford Fiesta IV - model techniocznie wywodzacy się z lat dziewięćdziesiątych. Na rynku jest wiele egzemplarzy, na ktorych widać już ślady eksploatacji. polceana moze byc wersja z silnikiem benzynowym o pojemnosci skokowej 1.3 l i mocy 60 KM.
Peugeot 206- mały francuski lew, który zawsze miał liczne rzesze swoich zwolenników. Ma ciekawy styl i nowoczesną budowę, ale problem stanowia kosztowne naprawy. Niezłym wyborem jest wersja z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1.4 l i mocy 75 KM.