Honda Accord największe sukcesy święciła w USA, gdzie była w latach 80 i 90 przez kilka sezonów najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku. Amerykańskie wersje Accorda w większym lub mniejszym stopniu różniły się od europejskich, a ponieważ Honda nie należy do największych producentów na świecie, także na nasz kontynent trafiły w latach dziewięćdziesiątych egzemplarze z USA. Mamy na myśli wersję coupé i usportowione kombi Aerodeck, importowane od 1994 r. do Europy ze Stanów Zjednoczonych.

Najlepiej sprzedającym się Accordem była niezwykle długa limuzyna (długość 4685 mm) o aerodynamicznie wydłużonym tyle i powolnie opadającym kącie tylnej szyby. Pojemność przestrzeni bagażowej (405 l) należy raczej do przeciętnych w tej klasie, a dodatkowo jest niezbyt dobrze dostępna z uwagi na stosunkowo niewielki otwór załadunkowy. Co ciekawe również w przypadku tego "Japończyka" nie znajdziecie w akcie urodzenia wpisu "made in Japan", ponieważ na świat przyszedł w angielskim Swindon. Na podstawie zdjęć możnaby pomyśleć, że mamy do czynienia z hachbackiem z unoszonymi piątymi drzwiami, ale w rzeczywistości jest to klasyczny, trójbryłowy sedan z nieruchomą szybą. Niski przód doskonale uzupełniał pierwsze wrażenie "szeroko rozkraczonego" samochodu.