Model, który w ofercie zastąpi wysłużoną 147, najpierw miał się nazywać 148. Alfa rezygnuje jednak z numerycznych oznaczeń, więc stanęło na Milano (z wł. Mediolan), wzorem Mito (zbitka nazw włoskich miast – Mediolanu i Turynu).
Niestety, plany pokrzyżowali obrażeni pracownicy Alfy Romeo. Dlaczego?Jeszcze w 1986 roku, gdy koncern Fiat przejął Alfę Romeo, w Mediolanie było zatrudnionych około 20 tys. osób. Od tego momentu ta liczba systematycznie spadała.
Co więcej, w 2000 roku ostatecznie zakończono produkcję Alf w Mediolanie. Dzisiaj pozostało tam tylko muzeum marki, call center i studio projektowe, skąd już na początku 2010 roku designerzy przeniosą się Mirafiori. Oznacza to, że w Mediolanie nie zostanie nic, co wiąże się z produkcją lub projektem Alfy.
I to nie podobało się pracownikom.Włodarze włoskiej marki przyznali im rację i nazwali auto Giulietta, na cześć modelu produkowanego w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych.