- Sztuczna inteligencja przewiduje i włącza odpowiednie funkcje
- Do wyboru rzędowe szóstki: dwa diesle i jeden benzyniak – wszystkie z napędem 4Matic, a najsłabsza dodatkowo z napędem na tył
- Więcej takich historii znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Mercedes Klasy S to bardzo ważny gracz na rynku luksusowych samochodów, zmiana generacji zawsze budzi duże poruszenie w świecie motoryzacji. Nowy model zapewnia stosowną do statusu nabywców i użytkowników dawkę komfortu, np. fotele mają 10 programów masażu. Klasa S to samochód, którego najważniejszy pasażer siedzi zwykle z tyłu, więc rozbudowany system sztucznej inteligencji reaguje na komendy głosowe z wszystkich miejsc. Czasem hasło „Hej Mercedes” nie jest konieczne, bo MBUX na podstawie ruchu rąk i głowy podróżnych przewiduje, którą funkcję powinien uruchomić.
Nowy Mercedes Klasy S - zwrotny jak auto kompaktowe?
Z nowinek zwiększających bezpieczeństwo warto wymienić poduszkę czołową dla pasażerów podróżujących z tyłu i funkcję aktywnego zawieszenia, dzięki której w przypadku zagrożenia kolizją boczną system podnosi nadwozie.
Mercedes jest szczególnie dumny z tylnej osi skrętnej (tylne koła mogą się wychylić o 10 st.), dzięki której Klasa S nabiera niezwykłej przy tych gabarytach zwrotności. Kolejnym ułatwieniem dla kierowcy jest wyświetlacz head-up z funkcją rozszerzonej rzeczywistości.
Do wyboru są dwa diesle i jeden silnik benzynowy. Tylko słabszy diesel dostępny jest z napędem na tylną oś, pozostałe – mają napęd 4Matic. Wszystkie silniki współpracują z 9-biegowym automatem”. Klasa S w wersji benzynowej wykorzystuje technikę hybrydową EQ Boost.
Ceny wersji ze standardowym rozstawem osi zaczynają się od 434 200 zł za S 350 d z 6-cylindrowym rzędowym dieslem 2.9 o mocy 286 KM i napędem na tylną oś, poprzez 452 700 zł za tę samą wersję silnikową z napędem na 4 koła 4MATIC, 490 300 zł za S 400 d z dieslem 2.9 R6 o mocy 330 KM po 532 500 zł za jedynąy na razie wariant benzynowy z 435-konną rzędową „szóstką“ 3.0.
Nowy Mercedes Klasy S - bogato już w wersji bazowej
Standard wszystkich wersji nowego Mercedesa Klasy S obejmuje m.in.: komfortowe domykanie drzwi, reflektory matrycowe, asystenta parkowania z kamerą cofania, podgrzewane przednie fotele, skórzaną tapicerkę, 2-strefową klimatyzację, oświetlenie ambientowe, bezprzewodową ładowarkę dla smartfona z przodu, pakiet systemów asystenckich, 18-calowe felgi, ochronę antykradzieżową, 12,9-calowy wyświetlacz centralny i wysuwane klamki.
Poza tym dostępna jest długa lista opcji, z czego część zgrupowano w korzystniejszych cenowo pakietach – Advantage, Premium, Premium Plus i Executive Rear – z wentylowanymi tylnymi fotelami, dodatkowymi poduszkami, wyjmowanym tabletem, a w wersji przedłużonej – podnóżkiem.