Auto Świat Testy Testy nowych samochodów BMW serii 7 po faceliftingu – bezszelestna limuzyna | TEST

BMW serii 7 po faceliftingu – bezszelestna limuzyna | TEST

BMW serii 7 obecnej generacji zadebiutowało w 2015 roku. Klienci do wyboru mieli model w standardowej lub przedłużonej wersji z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła. Od tego roku do sprzedaży trafiło odnowione BMW serii 7. Wprowadzone zmiany objęły zarówno stylizację, jak i zastosowaną technikę.

BMW serii 7 po liftingu
Zobacz galerię (19)
BMW
BMW serii 7 po liftingu

BMW bardzo na serio podeszło do modernizacji flagowej limuzyny. Nie dziwi zatem, że oprócz szczegółów zdecydowano się również na zauważalne zmiany. Trudno nie zwrócić bowiem uwagi na ogromną atrapę chłodnicy. Ponadto pojawił się nowy kokpit i asystenci jazdy, a przede wszystkim całkiem nowy silnik. I to jest właśnie najważniejsza nowość w topowej limuzynie z Bawarii.

BMW 745Le xDrive – moc zamiast hałasu

Każdy kto podróżuje nowym 745e mimowolnie pyta – czy my na pewno podróżujemy w trybie czysto elektrycznym, czy może jedziemy już z wykorzystaniem benzynowego silnika? Dlaczego tak jest? Ponieważ w hybrydzie typu plug-in legendarny 6-cylindrowy silnik został udoskonalony. W efekcie jego dźwięk jest niemal niesłyszalny, a poza tym silnik spalinowy pracuje niemal bez wibracji. Wszystko to sprawia, że 3-litrowa, 6-cylindrowa konstrukcja okazuje się znacznie lepsza od 4-cylindrowego poprzednika, który pracował znacznie głośniej.

BMW 745e otrzymało akumulator (umieszczony pod tylną kanapą), którego pojemność w porównaniu z poprzednikiem wzrosła o około 20 proc. (12,0 kWh). Dzięki temu zasięg w trybie czysto elektrycznym powinien wynosić 50 km. W BMW serii 7 czysto elektryczny tryb jazdy aktywuje się przyciskiem umieszczonym na tunelu pomiędzy fotelami. W takim ustawieniu samochodem można podróżować maksymalnie 140 km/h. Jednak przy takiej prędkości zużycie energii wyniosło 25 kWh i trudno będzie wówczas uzyskać zakładany maksymalny zasięg.

Codzienne użytkowanie pokazuje, że hybrydy rzadko kiedy dotrzymują obietnic dotyczących zużycia paliwa. Ta teza potwierdziła się w przypadku BMW serii 7. Według producenta średnie spalanie powinno wynieść około 2,3 l/100 km, tymczasem komputer pokładowy wskazywał średnie zapotrzebowanie na poziomie 6 l/100 km.

Możliwości układu hybrydowego o mocy 394 KM można wykorzystać w bardziej dynamiczny sposób. Pamiętajmy jednak, że naciśnięcie klawisza Sport oznacza koniec oszczędzania. Wówczas w pełni wykorzystuje się potencjał 286-konnego benzyniaka i elektrycznego silnika o mocy 113 kW. W takim ustawieniu samochód zmienia się w drogowy ekspres, który rozpędza się maksymalnie do 250 km/h. Podczas podróżowania w taki sposób trzeba liczyć się ze znacznie wyższym zużyciem paliwa.

BMW 745Le xDrive – kierowca nie odczuwa jazdy hybrydą

Ulepszona elektronika poprawiła współpracę pomiędzy silnikami elektrycznymi i spalinowym. W efekcie włączanie i wyłączanie rzędowej szóstki odbywa się tak delikatnie, że prowadzącemu trudno wyczuć moment aktywowania tego silnika. BMW serii 7 po liftingu we wnętrzu ma nowość w postaci odnowionej deski rozdzielczej, której stylizacja nawiązuje do kokpitu zastosowanego w BMW serii 3. Jak przystało na serię 7, materiały są nienaganne, a pozycja za kierownicą wygodna.

Powodów do narzekania nie daje również przestronność wnętrza. Tym bardziej, że jeździliśmy samochodem w wydłużonej wersji. Z racji tego, że akumulatory zabierają nieco przestrzeni, zbiornik paliwa w hybrydowym modelu skurczył się z 78 l do 46 l. Mniejszy jest również bagażnik, który zamiast 515 l ma 420 l. BMW 745e ze standardową długością nadwozia i napędem na tył kosztuje minimum 479 900 zł. Wersja 745Le (tylny napęd i przedłużone nadwozie) to wydatek 509 900 zł. Odmiana 745Le xDrive (długie nadwozie i 4x4) oferowana jest za 526 900 zł.

BMW 745Le xDrive – nasza opinia

Powiększony grill jest wprawdzie kontrowersyjny, ale jednocześnie okazuje się na tyle charakterystyczny, że bez trudu rozpoznamy po nim zmodernizowany model. Jak zwykle w BMW serii 7 można liczyć na wysoką jakość wykonania i materiałów oraz przestronne wnętrze. Niestety, w hybrydzie mniejszy jest bagażnik. Opcje wyposażeniowe pozwalają spełnić najbardziej wyszukane zachcianki.

BMW 745Le xDrive – dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika2998 cm3, R6, t.benz. + elektryczny
Moc silnika benzynowego286 KM
Moc silnika elektrycznego113 kW
Moc układu hybrydowego394 KM
Moment obrotowy układu hybrydowego600 Nm
Skrzynia biegów i napędaut. 8/napęd 4x4
Prędkość maksymalna250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h5,1 s
Średnie zużycie paliwa (WLTP) i energii2,3 l/100 km + 15,8 kWh
Długość/szerokość/wysokość5260/1902/1479 mm
Pojemność bagażnika420 l
Cena testowanego egzemplarza526 900 zł
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków