Citroen C4 Cactus po liftingu wygląda bardziej elegancko. W oczy najmocniej rzucają się okazalszy pas przedni oraz węższe panele ochronne Airbump, umieszczone w dolnych częściach drzwi, jak w C3. Istotną modyfikację stanowią też nowe tylne lampy w technologii LED z efektem 3D. Relingi dachowe będą teraz opcjonalne. Ponadto, jak przy okazji każdego liftingu, C4 Cactus otrzymał nowe pakiety stylistyczne, inne wzory obręczy kół i nowe możliwości wykończenia wnętrza, pozwalających jeszcze mocniej spersonalizować samochód.
Auto po modernizacji będzie można wyposażyć w najnowszy system nawigacyjny z 7-calowym dotykowym ekranem pojemnościowym i usługą TomTom Traffic, dostarczającą informacje drogowe w czasie rzeczywistym. Wprowadzono też nowe technologie łączności ze smartfonami (Mirros Screen i MirrorLink). Na pokładzie może się znaleźć w sumie 12 systemów wspomagających prowadzenie samochodu, m.in. automatyczne hamowanie awaryjne, monitorowanie pasa ruchu, wspomaganie ruszania na wzniesieniu czy system Grip Control.
Citroen C4 Cactus FL – powrót do korzeni
Citroen słynął z komfortowego zawieszenia, ale Francuzi już jakiś czas temu zrezygnowali ze skomplikowanej i drogiej hydropneumatyki. Teraz wysoki komfort podróżowania zamierzają uzyskać poprzez zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi. Na czym to polega? Klasyczne zawieszenie składa się z amortyzatora, sprężyny i ogranicznika mechanicznego, tymczasem zawieszenie z Progressive Hydraulic Cushions™ ma rodzaj hydraulicznych dwóch odbojów z obu stron: jeden pracuje w fazie rozprężania amortyzatora, drugi w fazie sprężania.
Dzięki temu zawieszenie pracuje dwutorowo w zależności od stopnia obciążenia i stanu nawierzchni drogi. Citroen twierdzi, że nowy C4 Cactus zapewnia taki komfort na dziurach, że ma się wrażenie podróżowanie latającym dywanem. Jednocześnie zapewnia, że nowe rozwiązanie nie ma negatywnego wpływu na prowadzenie pojazdu. Nowy typ amortyzatorów zadebiutował w modelu C5 Aircross (jeszcze niedostępny w Europie), a teraz zacznie trafiać do kolejnych modeli Citroena. Już nie możemy się doczekać możliwości jego przetestowania w nowym Cactusie.
To jeszcze nie wszystko. Citroen wprowadził również zmiany w przednich fotelach. Grubsza pianka oznacza wygodniejsze siedziska i nie jest tak podatna na deformację. Fotele Advanced Comfort wyróżniają się ponadto głębokim pikowaniem i stebnowaniem. Zadbano także o lepsza izolację akustyczną kabiny, stosując grubsze szyby, uszczelki we wszystkich otworach nadwozia oraz więcej materiałów wygłuszeniowych.
Do gamy jednostek napędowych modelu zostaną dodane dwa silniki: najmocniejszy, 130-konny wariant 1.2 PureTech oraz diesel 1.6 BlueHDi o mocy 120 KM. Dotychczasowe silniki (1.2 PureTech 82 KM i 110 KM oraz 1.6 BlueHDi 100 KM) pozostaną w ofercie.
Citroen C4 Cactus FL - kiedy w salonach?
Zmodernizowany Citroen C4 Cactus pojawi się w sprzedaży w pierwszym kwartale 2018 roku. Nie wiemy jeszcze, czy jego ceny będą wyższe, niż do tej pory.